خبرگزاری کار ایران

فرماندار کرمان؛

سال گذشته آرام‌ترین سال در تامین ارزاق عمومی بود

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۷۲۷

آثار کاهش تورم باید در کالاهای اساسی و زندگی مردم دیده شود.

فرماندار کرمان در جلسه کمیسیون مشترک تنظیم بازار و کارگروه گندم، آرد و نان شهرستان گفت: آثار کاهش تورم باید در کالاهای اساسی و زندگی مردم دیده شود.

به گزارش ایلنا ازکرمان، توحیدی با اشاره به ثابت ماندن قیمت برخی کالاهای اساسی افزود: قیمت مواد پروتئینی، حبوبات، نان، غلات، مواد لبنی، خودرو، آهن، ارز، طلا و… یا ثابت مانده یا تغییرات جزئی داشته است و همین باعثشده تا آرام‌ترین سال را در تامین ارزاق عمومی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در محرم، مصرف نان بالا می‌رود، خاطرنشان کرد: به‌دلیل برگزاری مراسمات عزاداری و توزیع نذورات برای حضرت سیدالشهداء، خرید نان به میزان بیشتری صورت می‌گیرد که تدابیر لازم اندیشیده شده تا با کمبود آرد مواجه نشویم.

توحیدی ادامه داد: از نانوایان می‌خواهیم ضمن رعایت نکات بهداشتی در پخت نان، به کیفیت آن توجه بیشتری نمایند و برای رفاه حال شهروندان ساعات پخت را به طور دقیق رعایت کنند.

وی با تاکید بر عدم بکارگیری اتباع بیگانه در موارد مرتبط با مواد غذایی افزود: در هیچ جای دنیا اجازه نمی‌دهند اتباع بیگانه در بحثمواد غذایی مردم وارد شوند هرقدر هم انسان‌های خوبی باشند، اجازه کار در اغذیه فروشی‌ها، میادین میوه و تره بار، رستورانهای خاص… را ندارند ولی در حال حاضر بدلیل رعایت نکردن قوانین توسط فروشندگان و مغازه داران، تنها در میدان میوه و تره بار کرمان بیش از ۵۰ نفر از افاغنه به کار گیری شده‌اند.

زریسفی، نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت، هم بیان داشت: برای ایام محرم و صفر، سهمیه برنج، شکر و گوشت منجمد تحویل شده است که با قیمت مناسب، متناسب با درخواست مردم عرضه می‌شود.

وی اضافه کرد: جلسات قیمت گذاری اجناس به صورت مرتب برگزار می‌شود هرچند سیاست دولت در سال ۹۳ رساندن بازار به حالت خودتنظیمی است یعنی با ایجاد رقابت سالم در بازار، دولت از قیمت گذاری اجناس کنار بکشد.

بنی اسدی، مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان، به بیان وضعیت بازار مرغ در استان پرداخت و خاطرنشان کرد: درحال حاضر به @ دلیل پایین آمدن مصرف مرغ و نیز احداثواحدهای تولیدی و مرغداری زیاد، با مازاد تولید در بازار مواجه هستیم و همین هم سبب کاهش قیمت مرغ شده است.

وی ابراز داشت: برای جبران خسارت تولیدکنندگان و جلوگیری از ورشکستگی مرغداران، نهاده‌هایی مانند سویا، ذرت و جو با قیمت ارزان در اختیار واحدهای تولیدی قرار گرفته است.

بنی اسدی خواستار جلوگیری از ورود مرغ زنده از خارج از استان شد و افزود: به‌دلیل واردات مرغ زنده از استان‌هایی مانند یزد با عرضه مرغ بیش از مصرف مردم مواجه هستیم که به ضرر تولیدکنندگان استان است.

قنبری، رئیس اداره غله، نیز از خرید ۱۴۵ هزار تن گندم در سال حاری خبر داد و اضافه کرد: ۷۱ هزار تن از آن توسط جنوب استان و ۷۴ هزار تن آن توسط شمال استان خریداری شده است.

وی میزان موجودی گندم را مطلوب دانست و افزود: ذخیره سازی مناسبی در زمینه گندم صورت پذیرفته است.

صالحی ضمن اشاره به تعطیلی نانوایی‌ها در روز عاشورا گفت: در طول سال دو روز به عنوان تعطیل رسمی کلیه نانوایی‌های استان وجود دارد که روزهای ۲۱ ماه مبارک رمضان و ۱۰ محرم است لذا همشهریان باید نان مورد نیاز خود را در روز قبل تامین نمایند.

در پایان بخشداران راین، چترود و گلباف ضمن بیان برخی مسائل مربوط به بخشهای خود خواستار سرکشی بیشتر بازرسان از واحدهای صنفی بخش‌ها شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز