خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد:

کاهش نرخ تورم، توفیق چشمگیر دولت تدبیر و امید است

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۶۷۲

کاهش نرخ تورم طی یکسال گذشته که با انضباط مالی دولت یازدهم تحقق یافت، توفیق چشمگیری دولت تدبیر و امید است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: کاهش نرخ تورم طی یکسال گذشته که با انضباط مالی دولت یازدهم تحقق یافت، توفیق چشمگیری دولت تدبیر و امید است.

به گزارش ایلنا، علی طیب نیازدر خطبه های پیش از نمازجمعه تهران افزود: با به حرکت درآمدن بنگاههای بزرگ، زمینه رونق اقتصادی در همه بخش های دیگر فراهم خواهد شد.

وی اظهار داشت: نرخ تورم در سال گذشته بیش از ۴۰درصد و تورم نقطه به نقطه بیش از ۴۵درصد بود که هم اکنون نرخ تورم به ۱۹.۴ و نقطه به نقطه به کمتر از ۱۵درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: کاهش نرخ تورم به معنای کاهش قیمت ها نیست بلکه از سرعت افزایش قیمت ها کاسته شده که این مهم تاثیر خود را بر هزینه های زندگی مردم می گذارد.

به گفته طیب نیا، همه این توفیقات در حالی رخ داده است که نه تنها از تحریم ها کاسته نشده بلکه در مواردی بر میزان تحریم ها هم افزوده شده است.

وی با اشاره به رشد سرمایه گذاری از زمستان سال گذشته گفت: سرمایه گذاری در کشور ۳.۸درصد افزایش یافته و در بهار امسال نیز با افزایش ۵.۷درصدی سرمایه گذاری در کشور مواجه بودیم.

وی تاکید کرد: تاثیر مثبت سرمایه گذاری با وقفه در اقتصاد مشاهده می شود و همه این دستاوردها با پشتوانه مردمی تحقق یافته است.

طیب نیا معتقد است: پیروی مردم از روش امام حسین(ع)، مردم را در رسیدن به چنین توفیقاتی یاری کرده است.

به گفته وزیر اقتصاد، ملتی که دارای فرهنگ عاشورایی است نه ذلت می پذیرد و نه هیچگاه ناامید می شود و همواره به فرداهایی بهتر امیدوار است.

طیب نیا اظهار داشت: دولت خدمتگزار دوشادوش مردم تلاش دارد ایرانی بهتر را برای همه شهروندانش بسازد به گونه ای که سرآمد دیگر کشورها و الگویی برای همه کشورها باشد.

وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید در صدد ایجاد ثبات و آرامش است که از این مهم رفاه مردم نیز حاصل می شود.

طیب نیاز اظهار داشت: دولت یازدهم با پیام صلح و مودت که پیام امامان معصوم است با جهان در حال گفت و گو و تعامل می باشد و تلاش می کند که با گفت و گو حقوق ملت ایران را استیفا کند.

وی بیان داشت: تعامل بدون استقامت و استقامت بدون تعامل راه به جایی نخواهد برد و تعاملی عزتمندانه است که ما را به افق های روشن رهنمون سازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز