خبرگزاری کار ایران

دولت درصدد افزایش سه برابری سقف ضمانت های سرمایه گذاری صنایع کوچک است

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۱۲۰

صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در راستای حمایت از سرمایه و تولید ملی با صدور ضمانت نامه، کسری وثیقه سرمایه گذاران و صاحبان صنایع کوچک برای دریافت تسهیلات از بانک های عامل مرتفع می کند.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک ایران سقف ضمانت سرمایه گذاری برای پوشش کسری وثیقه های متقاضیان هر طرح صنعتی کوچک را اکنون ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: دولت درصدد افزایش سه برابری این رقم است.

به گزارش ایلنا، علی تعقلی روز شنبه در نشست خبری در یاسوج افزود: انجام این مهم علاوه بر شکوفا شدن اقتصاد به ایجاد اشتغال نیز کمک خواهد کرد.

وی بیان کرد: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در راستای حمایت از سرمایه و تولید ملی با صدور ضمانت نامه، کسری وثیقه سرمایه گذاران و صاحبان صنایع کوچک برای دریافت تسهیلات از بانک های عامل مرتفع می کند.

تعقلی اظهار کرد: این صندوق کسری وثیقه در زمینه ایجاد طرح های تولیدی، تکمیل طرح های توسعه ای، بهسازی و نوسازی صنایع، تامین سرمایه در گردش، توسعه پیمانکاری های فنی، تحقیق و توسعه، خرید فناوری و دانش فنی و تامین تجهیزات آزمایشگاهی را ضمانت خواهد کرد.

وی عنوان کرد: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک ایران طرح های وارده برای ضمانت را از لحاظ شرایط توجیه پذیری، موضوع طرح، مشارکت، توانایی و سوابق متقاضی، میزان اشتغال، مطالعه بازار، ارایه وثایق و معرفی ضامن معتبر، سوابق مالی و مطالعات میدانی صندوق مورد بررسی قرار می دهد.

تعقلی با اشاره به اینکه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک ایران در تمام استان های کشور نمایندگی دارد، ابراز داشت: متقاضیان برای بهره مندی از مزایای این صندوق می توانند حضوری و یا با مراجعه به سایت اینترنتی www. sif - gov. ir نام نویسی کنند.

وی افزود: مراجعه به نمایندگی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک ایران مستقر در شرکت شهرک های صنعتی هر استان و تشکیل پرونده از سایر راه های بهره مندی از مزایای این صندوق است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک ایران گفت: دولت در بودجه سال جاری پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان یارانه کمک به تولید مصوب کرد که از این میزان یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به صنایع کوچک اختصاص یافته است.

تعقلی بیان کرد: این میزان اعتبار باید در اختیار سازمان های توسعه ای شامل صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی قرار گیرد.

وی بر ضرورت توجه بیش تر به صنایع کوچک به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت های اقتصادی در زمینه تولید و رونق اشتغال تاکید کرد و گفت: در صنایع کوچک کشور به ازای هر ۵۰۰ میلیون ریال یک شغل ایجاد شده در حالی که در صنایع بزرگ به ازای هر پنج تا هفت میلیارد ریال یک شغل ایجاد می شود.

وی به توجه ویژه صندوق ضمانت سرمایه گذاری به استان های محروم کشور اشاره کرد و افزود: این صندوق در استان های محرومی همچون کهگیلویه و بویراحمد به دنبال تسهیل در امر سرمایه گذاری در صنایع کوچک است.

تعقلی گفت: هم اینک حداکثر سقف ضمانت صندوق سرمایه گذاری صنایع کوچک ایران برای استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۸۰ میلیارد ریال است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز