خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

سالانه ۸۰ تا ۹۰ هزار میلیارد تومان صرف ایجاد رفاه شده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۲۰۶

با وجود تخصیص منابع هنگفت از سوی دولت، در حال حاضر نه تنها حدود ۹ میلیون نفر بیسواد و بیش از ۱۵۰ هزار کودک از تحصیل بازمانده در کشور داریم بلکه بخشی از جمعیت کشور نیز دچار مشکل فقر غذایی و بهداشتی هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: علیرغم آنکه دولت سالانه برای اجرای سیاست های رفاهی ۸۰ تا ۹۰ هزار میلیارد تومان هزینه می کند اما متاسفانه اثربخشی آن تاکنون بسیار اندک بوده است.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در نشست شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی در محل این وزارتخانه، ادامه داد: با وجود تخصیص منابع هنگفت از سوی دولت، در حال حاضر نه تنها حدود ۹ میلیون نفر بیسواد و بیش از ۱۵۰ هزار کودک از تحصیل بازمانده در کشور داریم بلکه بخشی از جمعیت کشور نیز دچار مشکل فقر غذایی و بهداشتی هستند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر دولت بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان به ۲ صندوق بازنشستگی کمک می کند.

وی یادآور شد: مقصد اصلی دولت حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی این است که سیاست های رفاهی حق مردم است و سیاست های رفاه باید با رشد و توسعه توامان باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: یکی از سیاست های اعتدال که از سوی دولت تدبیر و امید اتخاذ شده، تحقق رشد سیاست های رفاهی همگام با بهبود اقتصاد کلان کشور است.

ربیعی گفت: در شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی می توان سیاست های رفاهی را یکپارچه کرد که پیرو آن سازمان مدیریت و برنامه ریزی و قانونگذاران سیاستگذار را برای این شورا قائل شد.

ربیعی با بیان آنکه خروجی های این شورا می تواند در تدوین برنامه ششم توسعه نقش مهمی ایفا کنند، اظهار داشت: طی سه سال فعالیت، می توان سیاست های رفاهی را یکپارچه و به عنوان سند رفاهی از سوی دولت تنظیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: سیاست های رفاهی باید ترکیبی از برنامه های اقتصادی، آموزشی و بهداشتی باشد. برای اهداف این شورا نیز باید کمیسیون های مختلف در بخش های رفاهی تشکیل شود تا بتوانیم ساختاری مناسب در این زمینه ایجاد کنیم.

ربیعی یادآور شد: معمولا سیاست های رفاهی در پیچ و خم مدیریت مغفول مانده و باید با تمام توان به تحقق این امر کمک کنیم تا این سیاست ها به کار آید و سبب جلب رضایت مردم شود.

وی با اشاره به مبارزه با فقر غذایی گفت: بنا داریم لایه های پایین دست جامعه را شناسایی و برای آنها سبدی از حمایت‌های اجتماعی تعریف کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: باید بانک اطلاعات جامع شناسایی خانوارها را تشکیل دهیم به طوری که اگر بتوانیم نیازمندان را به درستی شناسایی و برنامه ریزی کنیم، می توان دست دولت را برای اتخاذ سیاست های رفاهی باز کرد.

وی تاکید کرد: هر قدر بتوانیم ۹۰ هزار میلیارد تومان بودجه رفاهی این بخش را بیشتر ساماندهی کنیم یعنی به نظام برنامه ریزی کمک بیشتری کرده ایم.

وزیر تعاون راه اندازی دبیرخانه شورای عالی رفاه را فرصتی مغتنم برشمرد و گفت: با تشکیل این شورا قدرت برنامه ریزی و توفیق در سیاست های رفاهی بیشتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: شورای عالی رفاه، بانک اطلاعات را از طریق بانک های اطلاعاتی دیگر نهادها، تشکیل خواهد داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز