خبرگزاری کار ایران

آل اسحاق در غرقه ایلنا:

گرجستان را در فضای کسب و کار الگو کنیم / قیمت تمام شده کالا در کشور ۳۰ درصد گران‌تر از ترکیهاست

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۷۲۶

یک بحثاین است که فضای کسب و کار به چه صورت است و بحثدیگر شرایط فعلی کشور مطرح است در این گزارش رتبه ایران از ۱۵۲ به رتبه ۱۳۰ رسیده است که جهت گیری خوبی است و نشان می‌دهد که برنامه ریزی‌ها و سیاست‌ها جهت گیری درستی داشته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با بیان این مطلب که باید در بهبود فضای کسب‌وکار گرجستان را الگو قرار دهیم، گفت: در ۵ سال گذشته جایگاه این کشور در گزارش بانک جهانی بالای ۱۰۰ بود در صورتیکه که امسال رتبه ۹ را به خود اختصاص داده است.

یحیی آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با حضور در غرفه ایلنا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در خصوص رتبه فضای کسب و کار کشور در گزارش بانک جهانی، گفت: یک بحثاین است که فضای کسب و کار به چه صورت است و بحثدیگر شرایط فعلی کشور مطرح است در این گزارش رتبه ایران از ۱۵۲ به رتبه ۱۳۰ رسیده است که جهت گیری خوبی است و نشان می‌دهد که برنامه ریزی‌ها و سیاست‌ها جهت گیری درستی داشته است.

وی با طرح این سئوال که آیا رتبه ۱۳۰ رتبه خوبی است؟، ادامه داد: ما فاصله زیادی برای رسیدن به رتبه مطلوب داریم و برای نشان دادن این نکته که می‌توان رتبه مقبولی داشت گرجستان مثال خوبی است.

آل اسحاق افزود: در۵ سال گذشته گرجستان رتبه ‌ای بالای ۱۰۰ داشت که در گزارش امسال جایگاه نهم را به خود اختصاص داد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان این مطلب که رتبه ۱۳۰ به هیچ عنوان خوب نیست، تصریح کرد: مفهوم عمیاتی این رتبه این است که قیمت تمام شده کالای تولیدی در کشور بسیار بالاست و تولید کننده ما با ۳۰ درصد گران‌تر از رقیب ترکیه‌ای خود کالا تولید می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز