خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر اقتصاد:

مرکزی موفق ترین استان در جذب سرمایه گذار خارجی در بخش صنعت است

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۲۱۸

استان مرکزی موفق ترین استان کشور در جذب سرمایه گذار خارجی در بخش صنعت است.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: استان مرکزی موفق ترین استان کشور در جذب سرمایه گذار خارجی در بخش صنعت است.

به گزارش ایلنا، محمد خزاعی در نشست بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و سرمایه گذاری خارجی شهر صنعتی کاوه در ساوه افزود: این مهم با تلاش های پیگیر مسوولان و بهره مندی از ظرفیت های سرمایه گذاری استان مرکزی محقق شده است.

وی با اشاره به این که رویکرد کشور جذب سرمایه گذار خارجی است، اظهار کرد: برای خارج شدن کشور از وابستگی به نفت باید در این خصوص تلاش کرد.

وی بیان کرد: با توجه به جذب سرمایه گذاران جدید خارجی باید آموزش در حوزه قانون مالیاتی را برای آنان تقویت کرد تا با چشم باز به فعالیت بپردازند.

خزاعی گفت: تغییر در نوع برخورد و تعامل سازمان مالیاتی با مدیران و سرمایه گذاران ضروری است و مدیران مالیاتی باید در چارچوب ضوابط، مساعدت لازم را با سرمایه گذاران داشته باشند.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی با بیان این که باید قبل از سرمایه گذار خارجی برای سرمایه گذار داخلی فرش قرمز بیندازیم، افزود: نباید فراموش کرد که رونق اقتصاد در گرو تقویت تولیدات کیفی داخلی است چرا که توجه به این مهم منجر به تقویت امنیت اقتصادی و آرامش مردم خواهد شد.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به شرایط سخت و پیچیده اقتصادی کشور بیان کرد: در چنین شرایطی ابرقدرت ها نیز نمی توانستند دوام آورند اما ایران اسلامی با توکل به خداوند متعال هر روز مسیر توسعه را با شتاب پشت سر می گذارد.

خزاعی توسعه اقتصادی کشور را مایه آبروی کشور دانست و گفت: این قدرت مهمترین دلیلی است که استکبار جهانی و گروه ۱ + ۵ را وارد کرده تن به مذاکره با نظام اسلامی بدهند.

وجود زمینه سرمایه گذاری در استان مرکزی

استاندار مرکزی نیز گفت: در این استان با وجود امکانات و تکمیل زیر ساخت ها زمینه برای سرمایه گذاری وجود دارد.

محمد حسین مقیمی افزود: در شهر صنعتی کاوه به عنوان قطب صنعتی کشور هم اکنون ۴۵۰ واحد صنعتی فعال وجود دارد که ۷۰ درصد آنها با شرایط سخت کار می کنند.

وی اظهار کرد: مسوولان استانی در صورت اطلاع از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی برای رفع آنها اقدام خواهند کرد تا چرخ صنعت در استان مرکزی با شتاب به گردش درآید.

مقیمی گفت: سرمایه گذار باید به افزایش تولید و تقویت محصول کیفی بیاندیشد و در این راه تلاش کند.

فعالان صنعتی و صاحبان واحدهای تولیدی در شهر صنعتی کاوه نیز دست اندازهای بانکی، قوانین دست و پاگیر مالیاتی، نبود انبار اختصاصی در حوزه گمرک و ایجاد اختلال در ترانزیت کالا و هزینه بالا را از مهم ترین مشکلات خود عنوان کردند.

استاندار مرکزی و جمعی از مسوولان استانی و محلی از مرحله دوم طرح توسعه شرکت هنکل پاک وش تولیدکننده انواع پودرهای لباسشویی بازدید کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز