خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان در جلسه کارگروه اشتغال استان:

در بررسی و اعطای تسهیلات در سیستم بانکی کشور انحرافی وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۱۳۷

۴۴درصد تسهیلات در استان تهران به متقاضیان پرداخت شده است و این درحالی است که در استان تهران تا شعاع ۱۲۰ کیلومتری ممنوعیت توسعه وجود دارد.

استاندار زنجان، گفت: به نظر می‌رسد در بررسی و اعطای تسهیلات در سیستم بانکی کشور انحرافی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، امروز دوشنبه(۳آذر) در ششمین جلسه کارگروه اشتغال استان به گزارش ارائه شده از عملکرد پرداخت تسهیلات توسعه در ۶ ماهه نخست سال جاری از سوی بانک‌های کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس این گزارش، ۴۴ درصد تسهیلات در استان تهران به متقاضیان پرداخت شده است و این درحالی است که در استان تهران تا شعاع ۱۲۰ کیلومتری ممنوعیت توسعه وجود دارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه نیمی از تسهیلات توسعه تنها در ۲ استان کشور پرداخت شده است، اظهار داشت: به نظر می‌رسد در بررسی و اعطای تسهیلات در سیستم بانکی کشور انحرافی وجود دارد.

مقام عالی استان در ادامه به معرفی پروژه‌های استانی از سوی دستگاه‌های اجرایی برای استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تسهیلات این صندوق با درصد کمتری از بانک‌ها به متقاضیان ارائه می‌شود و اغلب سرمایه گذاران به استفاده از تسهیلات این صندوق رغبت دارند، دستگاه‌های استانی باید با مبنا و ضوابط خاص، تنها واحدهایی را که بهره‌مندی بیشتری در استان ایجاد می‌کنند و اشتغالزایی بالایی دارند برای استفاده از این تسهیلات معرفی کنند.

در این جلسه احمد غریوی، مدیرکل رفاه، کار و امور اجتماعی استان به ویژگی‌های سند توسعه اشتغال استان اشاره کرد و گفت: تدوین این سند از نیمه دوم سال ۸۹ در ۳بخش؛ عملکرد اقتصادی استان، نقاط ضعف و قوت اشتغال استان و ارائه برنامه توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان آغاز شد و در تیر ماه سال ۹۲ رونمایی شد.

همچنین دراین جلسه مقرر شد؛ پس از بررسی تصویب این سند در مراجع قانونی و رسمی و ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی، آمار و اطلاعات این سند در برنامه ریزی اشتغال و سرمایه گذاری استان در سنوات آینده مورد استفاده قرار گیرد.

غریوی در بررسی وضعیت تسهیلات ارائه شده درسفر ریاست جمهور به استان زنجان نیز اظهار داشت: تسهیلات ریالی مورد نیاز ۱۶۹ طرح به میزان ۱۵ هزار و ۱۲۴ میلیارد ریال و تسهیلات ارزی به میزان ۴۸۳ میلیون یورو جهت پرداخت به بانکهای عامل استان ارجاع شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: در صورت ارائه تسهیلات و سرمایه گذاریهای انجام شده، ۸ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی جدید در استان ایجاد شود.

غریوی همچنین درخصوص اعتبارات ارائه شده به بنگاه‌های اقتصادی استان نیز از دریافت بیش از ۲۵۰۰ میلیارد ریال طرح واصله خبر داد و افزود: در مجموع ۹۲ طرح با رقم ۴۱۲.۴ میلیارد ریال به بانکهای عامل استان معرفی شده است.

در ادامه این جلسه نماینده شبکه بانکی استان گزارشی از آخرین وضعیت جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی ارائه کرد و گفت: از مجموع ۸۹ طرح معرفی شده به ارزش ۲.۳۷۲. ۶۹۵ میلیارد ریال، ۱۱ طرح به ارزش ۳۲۰ هزار و ۴۹۷ میلیارد ریال پرداخت شده و میزان اعتبار باقیمانده نیز ۱۱ هزار و ۱۹۶ میلیارد ریال است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز