خبرگزاری کار ایران

ثبات شاخص‌های امنیتی برای جذب سرمایه گذار در لرستان

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۱۸۰

از لحاظ بحثامنیتی چالش خاصی در سطح لرستان برای سرمایه‌گذاری به لحاظ امنیتی وجود ندارد و سرمایه‌داران با خیال راحت می‌توانند در این استان سرمایه‌گذاری کنند.

از لحاظ بحثامنیتی، چالش خاصی در سطح لرستان برای سرمایه‌گذاری به لحاظ امنیتی وجود ندارد و سرمایه‌داران با خیال راحت می‌توانند در این استان سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، سرمایه گذاران در هر نقطه‌ای که باشند به دنبال کسب سود بیشتر و مکانی امن برای سرمایه گذاری هستند. نیاز به سرمایه گذاری در لرستان با وجود مشکلات و کمبودهای فراوان این استان نیازی جدی و حیاتی است و خوشبختانه ضریب بستر امنیتی بالا در لرستان به گونه‌ای است که این استان از نظر شاخص‌های امنیتی جزو رتبه‌های اول تا پنجم کشور است و زمینه سرمایه گذاری را دارد. طبق ماده ۱۳۲ قانون مالیات‌های مستقیم، هر سرمایه گذارکه در مناطق کمتر توسعه یافته سرمایه گذاری کند، تا ۱۰ سال و به صورت ۱۰۰ درصد از مالیات معاف و درمناطق توسعه یافته نیز در صورت سرمایه گذاری به مدت ۴ سال و ۸۰ درصد از مالیات معاف می‌شود. بدیهی است سرمایه گذار درصورتی که امنیت نداشته باشد انگیزه و عامل محرک برای سرمایه گذاری نیز نخواهد داشت. اما مد نظر قرار دادن این مزیت از سوی سرمایه گذاران می‌تواند به فرصتی قابل توجه تبدیل شود و فرصت بهره گیری از مزیت‌های نسبی رشد اقتصادی، اشتغال زایی و دستیابی به دانش و فناوری روز برای تولید کالا‌ها و ایجاد رقابت سالم را نیز برای استان فراهم آورد.


رشد و توسعه استان در گرو سرمایه گذاری
یک کار‌شناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه کمبود سرمایه در مباحثاقتصادی، همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه نیافتگی مطرح می‌شود، به خبرنگار ایلنا می‌گوید: رشد و توسعه اقتصادی بدون انباشت سرمایه امکان پذیر نخواهد بود؛ چرا که سرمایه می‌تواند بخش تولید را تحرک ببخشد و با افزایش تولید، موجب رشد تجارت، بهبود سطح زندگی مردم و رشد و توسعه اقتصادی شود.


تاثیر بر اشتغال و توسعه نیروی انسانی
«مجید سلطانی» با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در لرستان دارای اثرات متعدد از جمله تاثیر بر اشتغال و توسعه نیروی انسانی است، ادامه می‌دهد: با جذب سرمایه گذار، جذب نیروی انسانی نیز صورت گرفته و مقررات محکم تری برای استخدام افراد وضع می‌شود و شرایط و برنامه‌های بهتری برای آموزش آنان در نظر گرفته خواهد شد. در نتیجه نیروهای کارآمد جانشین نیروهای ناکارآمد شده و و نیروهای واجد شرایط و قابل اعتماد، به بهبود زیر ساخت‌های بازار کمک می‌کنند.


فراهم کردن امکانات برای سرمایه گذار
این کار‌شناس اقتصادی معتقد است؛ سرمایه گذاری در استان می‌تواند باعثایجاد سرمایه و هدایت آن به سمت واحد‌های فعال و مولد شده و سبب افزایش تولید و کنترل تورم شود.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران با انگیزه‌ها و اهداف مختلفی وارد استان می‌شوند، می‌افزاید: درست است که هدف اصلی هر سرمایه گذار به دست آوردن بیشترین سود است، اما به عنوان مثال اطمینان داشتن از تامین مواد اولیه مورد نیاز و بهره گیری از نیروی کار و سایر مواد با قیمت مناسب نیز در جذب سرمایه گذار و تامین امنیت وی موثر خواهد بود. چرا که اگرسرمایه گذاری بلند مدت با امکانات نسبی لازم صورت بگیرد، می‌تواند به تولید و صادرات کالا بیانجامد.


انتقال فناوری، دانش و مهارت
سلطانی با بیان اینکه در بسیاری از موارد سرمایه گذار با خود فناوری تولید، ماشین آلات و تجهیزات مدرن را به همراه می‌آورد، می‌گوید: این امر در صورت هوشیاری مسئولان استان می‌تواند به انتقال فناوری، مهارت و دانش منجر شود؛ زیرا تحولات فناوری در جهان امروز با چنان سرعتی پیش می‌رود که بدون همکاری و بهره گیری از دانش روز به نتایج مطلوب نخواهیم رسید.


بهبود زیر ساخت‌های بازار
این کار‌شناس مسائل اقتصادی یکی دیگر از منافع سرمایه گذاری در استان را بهبود زیر ساخت‌های بازار می‌داند و اضافه می‌کند: سرمایه گذاران از طریق تقاضا برای استاندارد‌ها، توجه به کیفیت، قوانین و مقررات مناسب و همچنین با تقاضای ابزار‌ها و خدمات مالی متنوع‌تر، به افزایش عمق بازار نیزکمک می‌کنند.


سیاست گذاری مناسب
سلطانی یکی از مهم‌ترین موارد در خصوص جذب سرمایه گذار را سیاست گذاری مناسب در ابعاد مختلف دانسته و می‌گوید: موضوع جذب سرمایه‌ها می‌بایست به صورت عملی در دستور کار مسئولان استان قرار گیرد و صرف ادعاهای تکراری در خصوص علاقه‌مندی سرمایه گذاران به این موضوع نمی‌توان انتظار داشت تا اعتماد سرمایه گذاران تأمین و فضای عملیاتی مورد نیاز ایجاد شود.


ثبات شاخص‌های امنیتی و زیر بنایی
این کار‌شناس مسائل اقتصادی از تأمین امنیت در محیط‌های مستعد سرمایه گذاری استان به عنوان یک ضرورت بسیار مهم و کلیدی یاد کرده و ادامه می‌دهد: شاخص‌های امنیت محیط جغرافیایی، سیاسی، قانونی و حمایتی در استان باید دارای ثبات باشند و نیازهای اولیه سرمایه گذار در خصوص امور زیربنایی شامل مواردی از قبیل زمین آماده سازی شده، دفا‌تر کاری، مکان‌های مناسب اقامتی، شبکه‌های تأمین انرژی، مسیرهای دسترسی و غیره باید فراهم شود تا سرمایه گذار احساس امنیت کند. همچنین وجود زیر ساخت‌های حمل و نقل از مهم‌ترین الزامات حضور فعال و بی‌دغدغه سرمایه گذار در استان محسوب می‌شود و دسترسی نداشتن به هریک از این موارد، شرایطی را فراهم می‌کند که سرمایه گذار در آن احساس امنیت نخواهد کرد.


امنیت لرستان برای سرمایه گذاری
رئیس‌ کل دادگستری ‌لرستان در گفتگو با ایلنا با اشاره به اینکه لرستان یکی از استان‌های امن کشور است، می‌گوید: از لحاظ بحثامنیتی چالش خاصی در سطح لرستان برای سرمایه‌گذاری به لحاظ امنیتی وجود ندارد و سرمایه‌داران با خیال راحت می‌توانند در این استان سرمایه‌گذاری کنند.

«جعفر بدری» با بیان اینکه همه چیز اعم از زیرساخت‌ها، انرژی و نیروی انسانی لازم برای بهره‌برداری از فرصت‌ها فراهم است، می‌افزاید: با این شرایط کار برای حمایت دولت از تولید داخلی نیز آسان شده است و ما برای حمایت از تولید داخلی و سرمایه‌گذاری در استان پیگیری‌های جدی را داشته‌ایم.

بدری با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی در عرصه‌های مختلف اقتصادی یادآور می‌شود: در این راستا جلساتی با بانک‌های لرستان و برخی دستگاه‌ها از جمله امور مالیاتی نیز برگزار شده است. شرایط تحریم و حمایت‌های ویژه نظام از بخش تولید و صنعت کشور نیز بستر و زمینه مناسب برای شکوفایی بیش از پیش در عرصه تولید را فراهم کرده است.

گزارش؛ ایدا درویشی، ایلنا لرستان

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز