خبرگزاری کار ایران

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران:

آماده ایم پایگاه Iraninfo را به مرکز آمار ایران متصل کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۴۴۹

پایگاه داده ای Iraninfo را راه اندازی کردم تا داده های جمعیتی هر یک از استان های ایران را به طور تفکیکی مرود بررسی قرار دهیم. البته باید گفت که ما آمادگی داریم تا این پایگاه را به مرکز آمار ایران متصل کنیم.

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل در ایران گفت: در روند برنامه ریزی و اجرای تمام برنامه های مشترک صندوق جمعیت ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران به دقت و با جدیت به ملاحظات فرهنگی کشور پایبند بوده و هستیم.

به گزارش ایلنا، محمت هولکی اوز صبح امروز در همایش بررسی شاخص های کنفرانس بین المللی جمعیت و توسعه و اهداف توسعه هزاره که در محل مرکز آمار ایران برگزار شده بود، افزود: برنامه کشوری صندوق جمعیت ملل متحد و فعالیت های آن در ایران با انطباق بر دستورات اخیر راهبردی مقام معظم رهبری درباره سیاست های جمعیتی طراحی و اجرا می شود.

وی توضیح داد: در این ارتباط برای نظارت دقیق بر روند فعالیت های انجام شده در راستای اهداف توسعه هزاره و شاخص های ICPD(کنفرانس بین المللی جمعیت و توسعه) در ایران، پایگاه داده ای Iraninfo را طراحی کرده ایم که داده های جمعیتی را به تفکیک استان در اختیار قرار داده و این پایگاه اطلاعاتی آماده است تا به درگاه ICPD / MDG مرکز آمار ایران، متصل شود.

وی اظهار داشت: به اعتقاد من بحثهای امروز در مورد ICPD و MDG تاییدی است بر تعهد جمهوری اسلامی ایران نسبت به توافق های بین المللی و تلاش بی وقفه این کشور برای اجرای توافقنامه ای که ۲۰ سال پیش امضا شد.

وی گفت: کنفرانس بین المللی جمعیت و توسعه قاهره در سال ۱۹۹۴ میلادی نقطه عطفی در تاریخ جمعیت و توسعه جهان است.

به گفته هولکی اوز، کنفرانس بین المللی جمعیت و توسعه قاهره نقطه عطفی در رویکرد ما به مسایل جمعیتی محسوب می شود. این کنفرانس، حقوق و نیازهای افراد را در مرکز سیاست ها و برنامه ریزی ها جای داد و جهانی را به تصویر کشید که در آن زن و مرد، پیر و جوان همه از فرصت های برابر و آزادی درانتخاب آرمان های زندگی خود برخوردار خواهند بود.

وی ادامه داد: در کنفرانس قاهره ۱۷۹ کشور به توافق رسیدند که جمعیت و توسعه دو عامل جدایی ناپذیرند و پرداختن به نیازهای مردم در زمینه تحصیل و بهداشت از جمله بهداشت باروری، امری ضروری برای رسیدن به ترقی فردی و توسعه پایدار است.

وی توضیح داد: برنامه عملیاتی شامل ۱۵ اصل است که به زوایای مختلف مسایل مربوط به جمعیت و توسعه نظیر توانمندسازی زنان، ادغام مسایل جمعیتی در برنامه ها و سیاست ها، ریشه کن کردن فقر، دسترسی به خدمات مربوط به بهداشت باروری، نقش خانواده، حق تحصیل، موقعیت کودکان، حقوق مهاجران و پناهندگان و نیازهای توسعه و جمعیتی افراد بومی می پردازد.

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد تصریح کرد: علاوه بر این اصول، یکسری اهداف بین المللی نیز در موارد کلی مشخص شده اند که شامل جمعیت، رشد اقتصادی و توسعۀ پایدار، توانمند سازی زنان، ترکیب، ساختار، حقوق و نقش خانواده، ساختار و رشد جمعیت، بهداشت باروری و حقوق مربوط به آن، سلامت، بیماری و مرگ و میر، توزیع جمعیت، شهرنشینی و مهاجرت داخلی، مهاجرت بین المللی و جمعیت، توسعه و تحصیلات است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز