خبرگزاری کار ایران

بیمه مرکزی اعلام کرد:

رشد ۳۷.۴ درصدی حق بیمه های تولیدی و ۲۴.۷ درصدی خسارت پرداختی

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۷۴۰

آمار عملکرد بازار بیمه کشور در هفت ماهه نخست ۱۳۹۳ از رشد ۳۷.۴ درصدی حق بیمه های تولیدی و رشد ۲۴.۷ درصدی خسارت های پرداختی حکایت دارد.

بیمه مرکزی اعلام کرد: آمار عملکرد بازار بیمه کشور در هفت ماهه نخست ۱۳۹۳ از رشد ۳۷.۴ درصدی حق بیمه های تولیدی و رشد ۲۴.۷ درصدی خسارت های پرداختی حکایت دارد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی، براساس آمارهای موجود از فعالیت شرکت های بیمه در هفت ماهة نخست سال جاری، حجم حق بیمه های تولیدی بازار بیمه با ۳۷.۴ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به بیش از ۱۱۷.۱ هزار میلیارد ریال رسید. سهم بخش غیردولتی از این مقدار به ۵۶.۲ درصد رسید و ۴۳.۸ درصد دیگر توسط بیمه ایران در نقش تنها شرکت بیمه دولتی تولید شد.

براساس این آمار، تعداد بیمه نامه های صادره نیز در این مدت با حدود ۱۶ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل در حدود ۲۴.۴ میلیون فقره بود. حدود۴۱ درصد حق بیمه های تولیدی به رشته بیمه شخص ثالثو مازاد و ۲۳.۲ درصد به بیمه درمان اختصاص داشت. سهم بیمه زندگی نیز طی این مدت به ۹.۳ درصد در پرتفوی حق بیمه تولیدی بازار رسید.

همچنین طی این دوره شرکت های بیمه بالغ بر۵۷.۱ هزار میلیارد ریال خسارت به بیمه گذاران پرداخت کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۲۴.۷ درصد رشد نشان می دهد. ۵۰.۵ درصد از خسارت های بازار بیمه توسط بخش غیردولتی جبران شده است.

شرکت های بیمه همچنین طی این مدت حدود ۱۰.۳ میلیون مورد خسارت به بیمه گذاران پرداخت کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۱۸.۵ درصد رشد داشته است. معادل ۴۰.۶ درصد از خسارت های بازار بیمه در رشته بیمه شخص ثالثو مازاد و ۳۱.۹ درصد در رشته بیمه درمان پرداخت شده است. بیمه زندگی نیز حدود ۶.۴ درصد از خسارت پرداختی بازار بیمه سهم دارد.

طی این مدت، نسبت خسارت بازار بیمه معادل ۴۸.۸ درصد بود که در مقایسه با سال قبل ۵ واحد کاهش نشان می دهد.

از میان ۸ شرکت بیمه که در این مدت سهم عمده از بازار بیمه داشتند(ایران، آسیا، دانا، البرز، پارسیان، معلم، کوثر و کارآفرین؛ هر یک دارای سهم بالاتر از ۳ درصد و در مجموع نزدیک ۸۲ درصد سهم از بازار)، نسبت خسارت سه شرکت بیمه دانا، ایران و پارسیان(به ترتیب با ۵۵.۷، ۵۵.۲ و ۵۲.۵ درصد) بالا تر از این نسبت در بازار بیمه است.

نسبت خسارت ۴ شرکت بیمه متقابل کیش، سینا، نوین و دی نیز بالاتر از این میزان در بازار بیمه است(به ترتیب با ۱۷۲.۴، ۱۰۱.۱، ۷۶.۶ و ۵۶.۲ درصد).

دو رشته بیمه درمان و بدنه اتومبیل، نسبت خسارتی بالاتر از بازار بیمه داشتند(به ترتیب با ۶۷.۱ و ۵۷.۴ درصد).

نسبت خسارت بیمه شخص ثالثو مازاد(با ۴۸.۲ درصد) نزدیک به این میزان در سطح بازار بیمه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز