خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی:

افزایش ظرفیت وام دهی بانک ها در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۰۲۴

شبکه بانکی کشور تا پایان شهریور ماه سال جاری ۱۴۶هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که این نشانگر رشد تسهیلات دهی بانک ها در سال جاری بوده است.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی گفت: شبکه بانکی کشور تا پایان شهریور ماه سال جاری ۱۴۶هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که این نشانگر رشد تسهیلات دهی بانک ها در سال جاری بوده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛ سیدعلی اصغر میرمحمد صادقی با بیان آنکه در پایان مهرماه میزان تسهیلات دهی سیستم بانکی به ۱۷۷هزار میلیارد تومان رسیده، افزود: ۵۵ هزار میلیارد تومان به بخش صنعت تعلق گرفته که از این ۵۵ هزار میلیارد تومان ۸۰ درصد یعنی ۴۴ هزار میلیارد تومان در اختیار بخش سرمایه در گردش صنعت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۲۸۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد، اظهار داشت: تقریبا ۶۳ درصد این مبلغ تا پایان مهرماه عملیاتی شده و قطعا به سقف مورد نظر که ۲۸۰ هزار میلیارد تومان بوده خواهیم رسید.

مدیرکل اعتبارات با بیان اینکه تسهیلات پرداختی از شهریورماه تا مهرماه از ۱۴۶هزار میلیارد تومان به ۱۷۷هزار میلیارد تومان رسیده، گفت: این نشانگر ۲۰ درصد رشد طی یک ماه بوده و این رشد بسیار خوبی است که در منابع بانک ها ایجاد و صرف پرداخت تسهیلات شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز