خبرگزاری کار ایران

جمشید عدالتیان در گفت‌و‌گو با ایلنا:

توسعه اقتصادی با روند کنونی دشوار است / دستگاه ها بایکدیگر هماهنگ باشند

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۶۱۶

تغییراتی که اکنون شاهد آن هستیم به دلیل هیجانات مذاکرات و نشست اوپک است، بنابراین باید تلاش شود تا بتوانیم مانع از بروز هر گونه هیجان به بازار سرمایه کشور شویم.

یک کارشناس اقتصادی گفت: با توجه به وضعیت کنونی و بی ثباتی در بازار ارز و همچنین بورس کشور که البته به دلیل هیجانات است نمی توان توقع داشت که مسیر توسعه به طور مطلوب طی شود.

جمشید عدالتیان، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و ایران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت بازار سرمایه کشور، گفت: تغییراتی که اکنون شاهد آن هستیم به دلیل هیجانات مذاکرات و نشست اوپک است، بنابراین باید تلاش شود تا بتوانیم مانع از بروز هر گونه هیجان به بازار سرمایه کشور شویم.

وی ادامه داد: مسیر باید برای توسعه اقتصادی کشور مهیا شود و این اقدام تنها با ایجاد آرامش و ثبات امکان پذیر است.

بنا به گفته وی، حال که می دانیم غربی ها به دنبال انرژی ارزان هستند و برخی در منطقه نیز از سیاست های آنان حمایت می کنند ما باید تلاش کنیم برای نقش حداقلی آنان در انرژی و این تنها با یک برنامه منطقی و علمی امکان پذیر است.

عدالتیان در ادامه به هماهنگی میان تمامی دستگاه ها اشاره کرد و گفت: اقتصاد نیازمند یک کارتیمی است، کارتیمی که متشکل از همه نهاد ها و دستگاه ها است. طی هشت سال گذشته ما از اقتصاد جهانی فاصله گرفته ایم و امروز زمان آن رسیده این شکاف به وجود آمده را به حداقل برسانیم و من معتقدم اگر دولت، مجلس و بخش خصوصی با یکدیگر هماهنگ باشند و در یک مسیر حرکت کنند دیگر شاهد شکاف و تخلفات در کشور نباشیم.

وی به علاقه مندی شرکت های بین المللی برای حضور در ایران اشاره کرده و اذعان داشت: امروز وقتی به عنوان یک شرکت ایرانی در بازار های جهانی حاضر می شویم به طرف ایرانی می گویند که فعالان آن کشور تمایل به سرمایه گذاری در ایران را دارند و طی یکسال گذشته هم این مهم به ما ثابت شده است بنابراین باید همین روند را به طور مطلوب ادامه دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز