خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس؛

دولت افزایش ۱۷ درصدی را برای حقوق کارکنان در سال ۹۴ پیشنهاد کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۷۳۶

بخش تفصیلی لایحه بودجه یکشنبه هفته آینده به مجلس تقدیم می شود و بنابراین مجلس تا پایان هفته آینده هم جلسه علنی خواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از تحویل لایحه بودجه ۱۳۹۴ در روز یکشنبه هفته آینده(۱۶ آذرماه جاری) خبر داد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا کاتب با اشاره به جلسه شب گذشته هیات دولت و تصویب کلیات لایحه بودجه ۹۴ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخش تفصیلی لایحه بودجه یکشنبه هفته آینده به مجلس تقدیم می شود و بنابراین مجلس تا پایان هفته آینده هم جلسه علنی خواهد داشت.

وی با اشاره به پیشنهاد قیمت ۷۰ دلار برای هر بشکه نفت در لایحه بودجه ۹۴ اظهار داشت: یقینا پیشنهاد دولت در این رقم بود که قیمت نفت واقع بینانه بسته شود و پیش بینی ها حاکی از این است که این رقم به واقعیت نزدیک است و یقینا مجلس آن را افزایش نمی دهد.

وی با اشاره به کاهش بسیار سنگین در بودجه های جاری و عمرانی در سال آینده اظهار داشت: در راستای سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی برای جداکردن بودجه از نفت، فرصت خوبی به وجود آمده است تا در این زمینه گام برداشته شود.

کاتب همچنین درباره افزایش حقوق کارکنان دولت گفت: دولت امسال هم مثل سنوات قبل افزایش حقوق کارکنان را به میزان تورم اعمال کرده و با وجود این که پیش بینی شده بود نرخ تورم در سال ۹۳ به ۲۵ درصد برسد، در حال حاضر این رقم به ۱۷ درصد رسیده است و تا پایان سال هم نرخ تورم کاهش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: دولت در این راستا افزایش ۱۷ درصدی را برای حقوق کارکنان در سال ۹۴ پیشنهاد کرده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین درباره قیمت دلار در لایحه بودجه گفت: قیمت دلار بر اساس برنامه پنجم توسعه در لوایح بودجه قیمت قطعی ندارد بلکه به صورت محاسبه شده و بر اساس نرخ مدیریت شناور است که بر همان مبنا اقدام می کنیم.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اختصاص ۱۱ هزار میلیارد تومان به بخش بهداشت و درمان اظهار داشت: به منظور ادامه اجرای طرح تحول سلامت این رقم بر اساس نرخ سال ۹۳ به بخش بهداشت و درمان اختصاص می یابد.

وی تصریح کرد:، این منابع از محل اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، قانون مالیات بر ارزش افزوده و همچنین بیمه تامین می شود و در صورتی که شاهد افزایشی بر اجرای این قوانین باشیم به تناسب سهم بخش بهداشت و درمان هم افزایش می یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز