خبرگزاری کار ایران

بانک صنعت و معدن با ایجاد بانک صنایع کوچک و متوسط در راستای سیاست های نظام گام برمی دارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۸۴۱

هدف ما در ایجاد بانکداری صنایع کوچک ومتوسط حرکت در راستای سیاست های نظام و دولت است، زیرا می تواند موجب کاهش بیکاری و خروج کشور از رکود اقتصادی شود.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت ومعدن: هدف ما در ایجاد بانکداری صنایع کوچک ومتوسط حرکت در راستای سیاست های نظام و دولت است، زیرا می تواند موجب کاهش بیکاری و خروج کشور از رکود اقتصادی شود.

به گزارش ایلنا، عباس معمارنژاد در دومین روز نشست سراسری سرپرستان استانی و رؤسای شعب بانک صنعت ومعدن گفت: صنایع کوچک و متوسط در اقتصاد جهان امروز از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند زیرا حدود ٩٠ درصد از شرکت های فعال و ٧٠ درصد از میزان اشتغال زایی را در جهان، این گروه از صنایع تشکیل می دهند.

به گفته وی بانک صنعت ومعدن به منظور تعامل استفاده از امکانات و تخصص سازمان صنایع کوچک در زمینه حمایت از صنایع کوچک و متوسط تفاهم نامه ای را با سازمان یاد شده امضاء خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست های بانک صنعت ومعدن در خصوص شعب استانی اشاره کرد و گفت: سیاست این بانک حداکثر استفاده از توانمندی های شعب است.

معمارنژاد رؤسای شعب بانک را مدیران میانی وحساس خواند وتصرح کرد اگر بخواهیم عملکرد بانک صنعت ومعدن را در مقیاس بالاتر تعریف و به آن برسیم باید به روسای شعب اعتماد و آنها را بیشتر از هر زمان دیگر یاری رسانیم.

این عضو هیأت مدیره بانک صنعت ومعدن ضمن تأکید بر این که جذب کارشناسان و مدیران ستادی باید از طریق انتخاب همکاران شعب انجام گیرد، جذب منابع از طریق تعامل با شرکت هایی که توسط این بانک تأمین مالی شده اند را از وظایف مهم شعبه های این بانک در استان های کشور ذکر کرد.

شایان آرانی، مشاور مدیرعامل بانک صنعت ومعدن سخنران دیگر این گردهمایی بود که ضمن تأکید بر نظر مثبت دولت درخصوص ایجاد بانکداری صنایع کوچک و متوسط گفت: هیچ بانکی به جز بانک صنعت ومعدن توان اجرای این طرح را ندارد.

وی سابقه طولانی حمایت بانک صنعت ومعدن از صنایع کوچک و متوسط و عزم جدی مدیرعامل این بانک در ایجاد بانکداری صنایع کوچک و متوسط را از دلایل این ویژگی برشمرد.

آرانی عدم توجه به بانکداری صنایع کوچک و متوسط را ناشی از عدم سودآوری کافی داشته و تصریح کرد: مطالعات انجام شده نشان می دهد که این نوع از بانکداری اگر از مدیریت درست برخوردار باشد سودی فراتر از بانکداری شرکتی خواهد داشت.

مشاور مدیرعامل بانک صنعت ومعدن گفت: توسعه شرکت های تولیدی کوچک و متوسط در تحقق اقتصاد مقاومتی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا با داشتن انعطاف و قابلیت جابجایی و توزیع فشارها می تواند در مقابل فشارهای خارجی مقاومت کند.

وی خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی محوری، اشتغال زایی و نیاز کمتر به سرمایه اولیه را از ویژگی های مثبت صنایع کوچک و متوسط توصیف کرد.

آرانی افزود: از آنجا که صنایع کوچک و متوسط توان تعامل با فرایندهای طولانی دریافت تسهیلات را ندارند باید از بانکی مستقل و منطبق با شرایط و ویژگی های خود برخوردار باشند.

وی گفت بانک صنایع کوچک و متوسط حائز ویژگی بانکداری اسلامی، یعنی میان بانک و صنعتگران رابطه دو شریک وجود دارد، رابطه ای که موجب می شود بانک به مشتریان خود علاوه بر تسهیلات مالی آموزش و مشورت حقوقی، فنی وتکنولوژی نیز بدهد.

گفتنی است برای ایجاد بانک صنایع کوچک و متوسط توسط بانک صنعت ومعدن همکاری سه جانبه ای میان این بانک، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی و صندوق ضمانت صنایع کوچک ایجاد شده و تفاهم نامه های آن به زودی به امضاء خواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز