خبرگزاری کار ایران

هشدار آمریکا به هند در مورد روابط تجاری با روسیه

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۸۴۲

هدف از این سفر گسترش روابط و رساندن مراودات تجاری بین دو کشور به ۱۰ میلیارد دلار در سال است. تاکنون امضای ۱۵ توافق نامه قطعی شده است.

آمریکا به هند هشدار داده است که از بستن قراردادهای اقتصادی با روسیه اجتناب کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا و به نقل از فرانس پرس، در آستانه سفر ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به هند ماری هاف سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت همانطور که ما قبلا هم اعلام کرده بودیم الان زمان خوبی برای بستن قرارداد و انجام مراودات مالی جدید با روسیه نیست. البته این پیغامی است که ما به تمامی متحدان خود فرستاده ایم.

به گفته مقامات هندی این اولین سفر پوتین به هند بعد از به قدرت رسیدن ناریندار مودی است. و هدف از این سفر گسترش روابط و رساندن مراودات تجاری بین دو کشور به ۱۰ میلیارد دلار در سال است. تاکنون امضای ۱۵ توافق نامه قطعی شده است.

از زمان جنگ سرد همواره روابط خوبی بین هند و روسیه بوده است اما بعد از پایان جنگ سرد گرایش هند به آمریکا بیشتر شد و اوج همکاری بین دو کشور در زمان ریاست جمهوری جرج دبلیو بوش بود که به بالاترین سطح خود رسید.

قرار است در ماه آینده باراک اوباما به هند سفر کند این سفر در پی دیدار مودی از واشنگتن در سپتامبر گذشته است که به صورت رسمی از او برای سفر به دهلی نو دعوت کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز