خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس جمهوری:

کاهش بهای نفت توطئه سیاسی است / کسانی که به امید مردم آسیب بزنند، خائنند

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۲۵۹

رای رفع مشکلات اقتصادی باید سیاست عالمانه ای را در پیش گرفت و در دولت تدبیر و امید تورم ۴٠ درصدی به ١٧ درصد کاهش یافته است و پیش بینی می شود تا سال ٩٥ تورم یک رقمی شود.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان این که کاهش بهای نفت یک توطئه سیاسی گفت: حتی اگر قیمت نفت به زیر ۴٠ دلار هم برسد ما مصمم هستیم که با سیاست اقتصاد مقاومتی کشور را به خوبی اداره کنیم.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری در نشست شورای اداری استان همدان با اشاره به این که صادرات نفت ایران پیش از تحریمها روزانه دو میلیون و ١٠٠ هزار بشکه با قیمت یکصد دلار بود، افزود: به دلیل تحریمهای ظالمانه کل صادرات نفت ایران امروز به یک میلیون بشکه رسیده و یک میلیون آن نیز متوقف شده و از این یک میلیون نیز بخشی تا سال ٩٣ حدود ٥٠ درصد به صندوق توسعه ملی داده شده است.

وی با بیان این که کاهش قیمت نفت، توطئه بزرگ سیاسی است و برخی این توطئه را علیه روسیه و برخی کشورهای عربی می دانند، تصریح کرد: کشورهای منطقه نباید روابط خود را این گونه تیره کنند.

جهانگیری افزود: مردم ایران این رفتار را فراموش نمی کنند و در ذهن آنان باقی می ماند، اما اگر قیمت نفت نیز به پایین تر از ۴٠ دلار برسد ما مصمم هستیم که با سیاست اقتصاد مقاومتی کشور را به خوبی اداره کنیم.

معاون اول رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به این که هنوز مدت کوتاهی از مذاکرات هسته ای نمی گذرد، اما توانستیم این موضوع را در دنیا جا بیندازیم که ایران یک ملت متمدن با فرهنگ، اهل گفتگو و تعامل است، افزود: کسی نمی تواند با زبان زور با ما حرف بزند و جزیره ثبات منطقه، کشور ایران است.

وی با بیان این که در زمینه سیاست خارجی مهمترین بحثحقوق هسته ای است که باید در چارچوب حرکت کنیم و حق هسته ای ایران را به اثبات برسانیم، اظهار کرد: در دنیا این موضوع را جا بیندازیم که قرار نیست کسی حقوق هسته ای به ما بدهد که به ناحق در این زمینه محدودیتهایی برای ما درست کنند.

جهانگیری تصریح کرد: ما با تعامل خوب تحریمهای ظالمانه را برمی داریم و توافق خوب را به توافق بد ترجیح می دهیم، توافقی که در آن حقوق هسته ای تثبیت شود و از دستاوردهای هسته ای حمایت کنیم.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان این که انسجام درونی در ایران اسلامی بزرگترین صحنه نمایش اقتدار در صحنه های بین المللی و در مقابل دشمنان است گفت: در مسائل داخلی علاقه مند هستیم همه نیروهای انقلابی در صحنه حضور داشته باشند و همه مدیرانی که توانمندی دارند وارد عرصه شوند و نباید نیروهای توانمند را به بهانه مسائل جناحی و سیاسی از صحنه خارج کرد.

جهانگیری افزود: باید شرایطی ایجاد شود تا کسانی که در خود توانایی می بینند فرصت خدمت برای آنان فراهم شود.

معاون اول رئیس جمهوری در ادامه با بیان این که کسانی که به امید مردم آسیب بزنند به کشور خیانت می کنند، گفت: بخشی از آرامش فضای اقتصادی کشور نتیجه امید مردم به آینده است که باید از آن پاسداری شود.

جهانگیری افزود: برای رفع مشکلات اقتصادی باید سیاست عالمانه ای را در پیش گرفت و در دولت تدبیر و امید تورم ۴٠ درصدی به ١٧ درصد کاهش یافته است و پیش بینی می شود تا سال ٩٥ تورم یک رقمی شود.

وی با بیا ن این که دولت توانسته است انضباط مالی خوبی برقرار کند، زیرا مردم دوست دارند دوره طولانی تورم یک رقمی داشته باشند، افزود: خروج از رکود، ایجاد اشتغال و رونق در اقتصاد کشور از مهمترین اولویتهای دولت است و در هفته گذشته در نشستهایی که با وزیران داشتیم بررسی شد که این موارد چقدر پیشرفت داشته است که در این باره مجموعه ای از سیاستها که بسیار کلیدی و مهم بود، بررسی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز