خبرگزاری کار ایران

چهل‌وششمین یارانه به حساب خانوارها واریز شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۷۲۴

یارانه ماه جاری به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت شد.

چهل و ششمین یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی هم در حالی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که با قرار توزیع نقدی و غیر نقدی ۴۲ هزار میلیارد تومانی از منابع هدفمندی در لایحه بودجه سال آینده بعید نیست پرداخت نقدی به بخش عمده‌ای از یارانه بگیران در سال آینده نیز ادامه داشته باشد.

به گزارش ایلنا، با وجود اما واگرهای که در رابطه با تصمیم دولت برای ادامه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده وجود داشت، تبصره ۲۱ لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ نشان داد که با ثابت ماندن سقف درآمدهای ناشی از هدفمندی یارانه‌ها همچنین تعیین رقم ۴۲ هزار میلیارد تومانی برای توزیع نقدی و غیر نقدی احتمال چندانی برای اقدام دولت برای غربالگری و حذف بخش زیادی از متقاضیان غیر نیازمند وجود ندارد.

این درحالی است که با وجود برخی اظهارات مبنی بر شروع حذف یارانه بگیران ثروتمند هنوز هیچ مقام دولتی چنین موضوعی را تایید نکرده و تنها به اقدام دولت به شناسایی این افراد بسنده شده است. براین اساس با توجه به اینکه قرار نیست رقم ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی یارانه نقدی هر فرد در سال آینده نیز تغییر کند، بعید به نظر می رسد که حتی در صورت حذف و یا انصراف غیر نیازمندان تعداد قابل توجهی از لیست بیش از ۷۵ میلیون نفری سازمان هدفمندی کسر شوند.

در عین حال که نوبخت - معاون برنامه ریزی رییس جمهور - تاکیدکرده که هر گونه منابع درآمدی ناشی از انصراف یارانه بگیران به استانهای مربوطه اختصاص می یابد.

اما یارانه ماه جاری در حالی ساعت ۲۴ پنج‌شنبه – بیست آذرماه – به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت شد که با وجود اینکه نوزادان متولد سال جاری که از زمان ثبت نام مجدد در فروردین ماه یارانه نگرفته بودند از شهریور به جمع یارانه بگیران پیوستند، هنوز بخشی از زوج های جوانی که لیست ثبت‌نام قرار نداشته و تعدای دیگر که ثبت نامشان دچار مشکل شده و جامانده بودند یارانه‌ای دریافت نکرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز