خبرگزاری کار ایران

بانک آلمانی به اتهام نقض تحریم ایران ۶۰۰ میلیون دلار جریمه شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۷۲۸

بانک آلمانی جریمه ای ۶۰۰ میلیون دلاری بابت انجام تراکنش های مرتبط با کشورهای تحت تحریم شامل ایران، سودان و برخی کشورهای دیگر پرداخت خواهد کرد.

کومرز بانک آلمان به اتهام نقض تحریم ها علیه ایران و سودان ۶۰۰ میلیون دلار از سوی مقامات آمریکایی جریمه شد.

به گزارش ایلنا، فرانس پرس به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد کومرز بانک آلمان به یک توافق اولیه با مقامات آمریکایی برای پرداخت بیش از یک میلیارد دلار جریمه بابت نقض تحریم ها علیه ایران و سودان و برخی اعمال خلاف دیگر دست یافته است.

دومین بانک بزرگ آلمان در آستانه مصالحه با وزارت دادگستری، فدرال رزرو و دیگر نهادهای رگولاتوری آمریکا قرار دارد که بر سر اتهاماتی در مورد نقض قوانین پولشویی آمریکا و نقض قوانین تحریمی این کشور علیه ایران و سودان است. این منبع آگاه گفت، این مصالحه احتمالا در ماه ژانویه به دست خواهد آمد.

بر اساس این توافق، بانک آلمانی جریمه ای ۶۰۰ میلیون دلاری بابت انجام تراکنش های مرتبط با کشورهای تحت تحریم شامل ایران، سودان و برخی کشورهای دیگر پرداخت خواهد کرد.

بقیه مبلغ جریمه که ۴۰۰ میلیون دلار است، تعقیب کومرزبانک در مورد سایر اتهامات شامل کنترل های داخلی ضعیف در زمینه پولشویی را متوقف خواهد کرد.

این منبع مطلع افزود، هرچند دو طرف در مورد میزان جریمه پرداختی به توافق رسیده اند، اما مذاکرات مسئولان کومرزبانک با بنجامین لاوسکی، رئیس رگولاتوری مالی ایالت نیویورک در مورد دیگر مفاد این مصالحه همچنان ادامه دارد.

لاوسکی به تحمیل شرایطی نظیر ملزم کردن بانک ها به اخراج کارمندان متخلف و گرفتن خسارات اقدامات خلاف از کارمندان اخراجی، شهرت دارد.

صدور برگه های جریمه چندصد میلیون دلاری علیه بانک های خارجی به اتهام نقض تحریم ایران اگرچه مغایرت صریحی با توافق هسته ای ژنو ندارد اما به عقیده تحلیلگران این اقدام در راستای سیاست ایجاد رعب و وحشت در بانک های خارجی برای امتناع از معامله با ایران انجام می گیرد و مغایر با روح این توافق است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز