خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مالیاتی در هشتمین همایش سیاست‌های مالی و مالیاتی ایران گفت:

مسئله مالیات با نظریه‌پردازی اقتصادی حل نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۱۸۰

رویکرد دیگر در مالیات، نگاه دولت، مردم به حوزه مالیات بوده و این موضوع، مسئله‌ای نیست که بتوان با تئوری و نظریه‌پردازی مشکل آن را در اقتصاد حل کرد، بلکه مالیات در کنار بعد اقتصادی، مباحثسیاسی، ‌ اجتماعی و فرهنگی، باید همه‌جوانب را بنگرد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: بیشترین جهت گیری در مالیات، موضوع شفافیت اقتصادی است و در کنار آن خود اظهاری، رسیدگی بر مبنای ریسک، ارتقای سطح تعامل، خدمات دهی مناسب به مؤدیان و گسترش پایه های مالیاتی باید وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی عسکری رئیس سازمان امور مالیاتی در هشتمین همایش سیاست‌های مالی و مالیاتی ایران با بیان این مسئله لازمه اتکا کشور به درآمدهای مالیاتی ایجاد یک نظام و تحول است، گفت: در مسئله اقتصاد مقاومتی کاهش اتکا به نفت در حوزه مالیات، شفافیت در اقتصاد و فعالیت‌ اقتصادی و اینکه چه کار باید بکنیم، مطرح شده و باید یکی از پایه‌های اداره کشور اتکا به درآمدهای مالیاتی باشد.

عسکری در همین خصوص افزود: در این راستا تاکنون تلاش‌ها و زحمات زیادی کشیده شده و نیز اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در مجلس تا یک ماه آینده به پایان می‌یابد که این موضوع دو سال به طول انجامید.

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: رویکرد دیگر در مالیات، نگاه دولت، مردم به حوزه مالیات بوده و این موضوع، مسئله‌ای نیست که بتوان با تئوری و نظریه‌پردازی مشکل آن را در اقتصاد حل کرد، بلکه مالیات در کنار بعد اقتصادی، مباحثسیاسی، ‌ اجتماعی و فرهنگی، باید همه‌جوانب را بنگرد.

وی در ادامه افزود: برای اجرای نظریه‌های مالی و اقتصادی گاهی اوقات با یک اعتراض کل کار به هم می‌ریزد و نیاز داریم تا ساختارهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی اجرایی شوند. بسیاری از مسائل مالیاتی برای مردم جا نیفتاده و البته در بعضی بخش‌ها نیز مردم پیش‌بینی‌های جلوتر از ما دارند و در واکنش به عمل ما عکس‌العمل‌ها را پیش‌بینی می‌کنند.

رئیس سازمان امور مالیاتی از تقدیم لایحه قانون مالیات بر ارزش افزوده به دولت خبر داد و تصریح کرد: ‌ اصلاحات لازم در این زمینه انجام شده و لایحه آن به وزیر برای تقدیم به دولت ارائه شده و طبق برنامه پنجم و قانون اصناف باید استفاده از صندوق‌های فروش اجرایی می‌شد، اما با وجود گذشت چندین سال از این قانون به دلایل مختلف اجرایی نشده و به همین علت با ارزیابی و بررسی‌ مجدد لایحه جدیدی برای استفاده و نظارت بر صندوق فروش تهیه شده که به زودی تقدیم دولت می‌شود.

عسکری در ادامه خاطرنشان کرد: ایجاد شفافیت در ابعاد مالیاتی بسیار مهم بوده و تا زمانی که نتوانیم این موضوع را حل کنیم، نمی‌توانیم نظام مالیاتی خوب را استخراج کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز