خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت امنای صنف طلا و جواهر به خبرنگار ایلنا گفت:

بانک مرکزی می‌تواند جلوی افزایش قیمت سکه و ارز را بگیرد

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۲۲۵

این سوال را باید از مسئولین بانک مرکزی پرسید که به چه دلیل سکه را به قیمت ارز بازار آزاد تعین کرده‌اید و چرا باید طلا این میزان ارزش را داشته باشد؟ بانک مرکزی می‌تواند جلوی این افزایش قیمت را بگیرد.

عضو هیئت امنای صنف طلا و جواهر گفت: صنف ما نگران این مسئله است که مانند وضعیت دولت سابق، نرخ دلار افزایش پیدا کرده و به ۴ هزار تومان برسد، چرا که به خاطر این مسئله، دچار ضرر و زیان می‌شوند.

احمد وفادار، رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر و عضو هیئت امنای صنف طلا و جواهر در خصوص علت افزایش ناگهانی قیمت سکه و ارز به خبرنگار ایلنا گفت: این مسئله به افزایش ارزش دلار در بازار بستگی دارد و به تبع این افزایش، سکه هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد. همانطور که مطلع هستید، ما در ایران طلایی نداریم و این طلا به واسطه دلار توسط بانک مرکزی و بخش خصوصی وارد کشور می‌شود.

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر با اعلام این مسئله که بانک مرکزی ارزش طلای خود را با دلار نرخ آزاد مقایسه می‌کند، گفت: این سوال را باید از مسئولین بانک مرکزی پرسید که به چه دلیل سکه را به قیمت ارز بازار آزاد تعین کرده‌اید و چرا باید طلا این میزان ارزش را داشته باشد؟ بانک مرکزی می‌تواند جلوی این افزایش قیمت را بگیرد.

وی با اشاره به این مسئله که بانک مرکزی می‌تواند برای جلوگیری از افزایش قیمت، با تزریق دلار و سکه این کار را انجام دهد، گفت: ما امروز مشاهده می‌کنیم که سکه با افزایش قیمت روبرو بوده است، اما در روزهای آتی مشاهده خواهیم کرد که سایر اجناس بازار نیز به دنبال این مسئله، با افزایش قیمت مواجه می‌شوند.

عضو هیئت امنای صنف طلا و جواهر در پایان گفت: صنف ما نگران این مسئله است که مانند وضعیت دولت سابق، نرخ دلار افزایش پیدا کرده و به ۴ هزار تومان برسد، چرا که به خاطر این مسئله، دچار ضرر و زیان می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز