خبرگزاری کار ایران

سرپرست امور اقتصادی دیوان محاسبات کشور:

مبارزه با فساد مبارزه با تورم، رکود و بیکاری است

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۴۷۱

یکی از دلایل ایجاد فساد در دستگاه‌های اجرایی، نداشتن اطلاعات کافی مدیران از قوانین و مقررات و نحوه کار کار‌شناسان است.

سرپرست هیئت اول امور اقتصادی و زیر بنایی دیوان محاسبات در کارگاه آموزشی قوانین و مقررات مالی که شرکت گاز استان اصفهان برای مدیران اجرایی خود برگزار کرد با تاکید بر منویات امام راحل در زمینه مبارزه با فساد و تباهی در بخش‌های مختلف و اینکه مقام معظم رهبری مسئله فساد را در کنار فقر و تبعیض قرار داده‌اند، گفت: توجه به این موضوع به معنای اهمیت این موضوع برای همه مسئولین است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، بهشتی اظهار داشت: هدف ما از این حرکت، ارتقاء آگاهی و دانش مدیران بویژه دست اندرکاران امور مالی و ذی‌حسابی است که بتوان برای معضلات اصلی و اساسی جامعه به راهکارهای کارآمدی دسترسی پیدا کرد.

وی یکی از دلایل ایجاد فساد در دستگاه‌های اجرایی را نداشتن اطلاعات کافی مدیران از قوانین و مقررات و سرپرست هیئت اول امور اقتصادی و زیر بنایی دیوان محاسبات کشور اضافه کرد: شعار ما «پیشگیری همیشه، مچ گیری هرگز و چشم پوشی به هیچ و جه» است.

بهشتی تصریح کرد: رسیدن به رقابت علمی، اقتصادی و رونق اقتصادی بدون حضور بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست و باید به این توجه کرد که بخش خصوصی نمی‌تواند با وجود فساد حضور یابد و رقابت کند.

وی با تاکید بر نظارت بیشتر مدیران بر کار کار‌شناسان زیر مجموعه خود خاطر نشان ساخت: با نظارت قوی‌تر باید شرایط رقابت سالم را فراهم کرد و هر چه رابطه مردم برای حل مسائل روزمره از رو در رو شدن با کارمندان کاهش یابد تاثیرگذاری بهتری روی بخش نظارت انجام می‌گیرد.

بهشتی یکی دیگر از راه‌های مبارزه با فساد و نظارت بهتر را گسترش دولت الکترونیک دانست و گفت: ما باید دولت الکترونیک را گسترش دهیم و مردم نیاز به مراجعه نداشته باشند و همه مکاتبات از طریق الکترونیکی انجام پذیرد و این بعد نظارتی را بهتر و قوی‌تر خواهد کرد و فساد کاهش می‌یابد.

سرپرست هیئت اول امور اقتصادی وزیر بنایی دیوان محاسبات کشور بر گسترش فناوری‌های نوین برای مقابله با فساد تاکید کرد و افزود: باید از فناوری‌های نوین در مقابل فساد بهره بگیریم و البته اولین مبارزه ایجاد فرهنگ دینی و اعتقادی است؛ که داشتن وجدان هم می‌تواند تاثیرگذاری مناسبی با فساد داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز