خبرگزاری کار ایران

مشاور اقتصادی رئیس جمهور در نشست خبری اولین کنفرانس اقتصاد ایران:

مسئله اشتغال تا سال‌ها گریبانگیر ماست / تلاش برای تثبیت رشد اقتصادی مثبت

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۵۴۵

باید با یک وفاق و اجماع ملی راه حل هایی برای برطرف کردن مشکلات اقتصاد ارائه کنیم، ‌بنابراین باید ملاحظه شود که چه تغییراتی برای اصلاح وضع موجود باید صورت گیرد.

نیلی گفت: از سال ۹۰ که ما با رکود در اقتصاد کشور مواجه هستیم همواره مشکلات عدیده ای بر سر راه ما پدید آمده، ‌اما در حال حاضر که تورم کاهش یافته و ما به رشد اقتصادی مثبت دست یافته ایم باید راهکاری بیاندیشیم تا این شرایط بوجود آمده با ثبات شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس جمهور در نشست خبری اولین کنفرانس اقتصاد ایران گفت: اقتصاد ما ضرورت های بسیار جدی در پیش روی خود دارد و از سوی دیگر با مشکلات عدیده ای روبرو است، فاصله این ضرورت ها و مشکلات باید با نگاهی عمیق به مسائل اقتصادی کشور پر شود.


وی افزود: به همین منظور باید با یک وفاق و اجماع ملی راه حل هایی برای برطرف کردن این مشکلات ارائه کنیم، ‌بنابراین باید ملاحظه شود که چه تغییراتی برای اصلاح وضع موجود باید صورت گیرد.


نیلی با بیان اینکه مهمترین مشکلی که درحال حاضر و تا سالهای آینده گریبانگیر ماست مسئله اشتغال است، اظهار داشت: علت عمده بروز مشکلات موجود در اقتصاد کشور به دلیل متکی بودن به در آمدهای نفتی و رشد ناپایدار اقتصادی است.


وی تاکید کرد: ما باید برای جوانان دهه ۶۰ که به سن اشتغال به کار رسیده اند، شغل ایجاد کنیم اما متاسفانه هیچ کاری برای حل این مسئله انجام نشده است.


این مقام مسئول اظهار داشت: از سال ۹۰ که ما با رکود در اقتصاد کشور مواجه هستیم همواره مشکلات عدیده ای بر سر راه ما پدید آمده، ‌اما در حال حاضر که تورم کاهش یافته و ما به رشد اقتصادی مثبت دست یافته ایم باید راهکاری بیاندیشیم تا این شرایط بوجود آمده با ثبات شود.


رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: دولت در مواجه با اقتصاد وخیم کشور، در اولین قدم بسته خروج از رکود بدون تورم را ارائه داد. برای ارائه این بسته نیاز بود تا کار گسترده ای صورت گیرد، به همین منظور از اسفند ماه سال گذشته برای تدوین این کار فعالیتهای پژوهشی را آغاز کردیم.


وی در ادامه در خصوص برگذاری کنفرانس توضیح داد: ما برای برگزاری این کنفرانس به همراه اقتصاد دانان مطرح داخل وخارج از کشور سازمان دهی‌های مربوطه را انجام دادیم و در نهایت قرار بر این شدکه این کنفرانس با حضور اقتصاددان، ‌فعالان اقتصادی بخش خصوصی و مسئولان دولتی برگزار شود.


نیلی ادامه داد: در این کنفرانس دو روزه در حدود ۳۰ مقاله را سفارش دادیم که طی ماه های گذشته مشغول بررسی آن بودیم، در ادامه ۵ مقاله دیگر هم از طرف اقتصاددانان خارج از کشور به آن اضافه شد که طی این کنفرانس دو روزه این پژوهش ها با حضور مسئولین در پنل هایی که به همین منظور ایجاد شده است، بررسی می شوند.


وی خاطرنشان کرد: هدف ما از برگزاری این کنفرانس انجام کاری تشریفاتی نیست، ‌ما خواهان انجام فعالیتی اصولی و نظری در حوزه اقتصاد هستیم، به همین منظور بعد از پایان سخنرانی رئیس جمهور در صبح روز اول کنفرانس ما بلافاصله نشست های تخصصی خود را آغاز خواهیم کرد.


مشاور اقتصادی رئیس جمهور همچنین گفت: ۹ نشست تخصصی در طول برگزاری دو روزه این کنفرانس برگزار می شود و در پایان با حضور مسئولین میزگردی برای بررسی پژوهشهای ارائه شده و ارائه راهکاری برای اصلاح وضعیت اقتصادی کشور برگزار خواهد شد و در نهایت این کنفرانس با سخنرانی آقای جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور به پایان خواهد رسید.


وی در پایان خاطر نشان کرد: هدف نهایی این کنفرانس این است که بررسی کنیم آیا رویه موجود اقتصادی حال حاضر کشور صحیح است یا خیر و اگر ایرادی در کار وجود دارد ما با ارائه راهکاری به اصلاح این مسیر کمک کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز