خبرگزاری کار ایران

حمید تهرانفر در جمع خبرنگاران:

پرونده یک موسسه برای انحلال نهایی شده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۰۷۰

پرونده یک موسسه برای انحلال نهایی شده ولی مابقی در حال انجام اقدامات برای اخذ مجوز هستند.

معاون نظارتی بانک مرکزی از اخراج هشت مدیر متخلف بانکی و ارجاع دو پرونده به هیات انتظامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید تهرانفر در حاشیه اولین کنفرانس اقتصاد ایران در جمع خبرنگاران درباره برخورد بانک مرکزی با موسسات اعتباری و بانک های مختلف در امور بانکی به ویژه نرخ سود بانکی، گفت: بانک مرکزی با مدیران متخلف موسسات مجاز که با ما فعالیت می کنند ولی پای بند به مقررات نیستند برخورد کرده و در همین ارتباط تعدادی را سلب صلاحیت کرده است.

وی در خصوص اینکه آیا افراد برکنار شده مدیران عامل این بانک ها و موسسات اعتباری مجاز بوده اند، اظهارداشت: مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این نهادهای پولی به دلیل انجام تخلفات و تخطی از وظایف برکنار شده اند. این مدیران برای همیشه از صحنه بانکی خارج شده اند و دیگر نمی توانند به بانک ها برگردند.

تهرانفر گفت: برای نرخ سود دیگر مدیران بانک ها قرار نیست برکنار شوند چرا که هم اکنون مدیران با هم هماهنگ شده اند که حتی مواردی که موجب می شود سر خودشان یا سر بانک مرکزی را کلاه بگذارند در نرخ سود کنار بگذارند.

این مقام مسوول در بانک مرکزی با اشاره به اینکه برخورد کلی با موسسات اعتباری به دو صورت ارائه مجوز یا انحلال ختم می شود، گفت: پرونده یک موسسه برای انحلال نهایی شده ولی مابقی در حال انجام اقدامات برای اخذ مجوز هستند.

تهرانفر اظهار داشت: نرخ سود بانک ها از ابتدای دی ماه باید همان باشد که بانک مرکزی اعلام کرده است، هم اکنون پرونده دو بانک در دستور کار هیات انتظامی بانک ها است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز