خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه:

جایگزین بنگاه داری بانکها در اقتصاد ایران چیست؟

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۴۵۲

در حال حاضر مجلس گفته است که بنگاه داری بانکها باید ظرف مدت سه سال واگذار شود، ‌قطعا ظرفیت اقتصادی ایران تحمل این مسئله را ندارد که ظرف مدت سه سال مجموعه بنگاههای بانکها به خارج از بانک منتقل شود. اما دولت محترم نیز این سیاست را پذیرفته است.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه گفت: اینکه بانکها بنگاه داری کنند یا نکنند به سیاستهای اقتصادی آن کشور بستگی دارد. بنده تخصص زیادی در زمینه بانک ندارم اما باید دونکته را مطرح کنم؛ دولت محترم درخصوص محدودیت بنگاه داری بانکها لایحه ای به مجلس ارائه داده اماعرض بنده این است که تئوری تا به خواهد به عمل برسد، ‌درشرایط کنونی اقتصاد کشور موانع جدی بر سر راه این سیاستها وجود دارد.

غلامرضا تاجگردون در پایان کنفرانس اقتصاد ایران و در میزگرد سیاستهای اقتصاد کلان، گفت: بحثی که در ارتباط با مسئله بانک در این کنفرانس به منظور جلوگیری از بنگاه داری بانکها ایجاد شد یکی از بحثهای روز مجلس است و با توجه به حضور من، باید ارتباطی مابین این بحثومجلس ایجاد کنیم.

وی افزود: اینکه بانکها بنگاه داری کنند یا نکنند به سیاستهای اقتصادی آن کشور بستگی دارد. بنده تخصص زیادی در زمینه بانک ندارم اما باید دونکته را مطرح کنم؛ دولت محترم درخصوص محدودیت بنگاه داری بانکها لایحه ای به مجلس ارائه داده اماعرض بنده این است که تئوری تا به خواهد به عمل برسد، ‌درشرایط کنونی اقتصاد کشور موانع جدی بر سر راه این سیاستها وجود دارد.

وی ادامه داد: لذا مسئله ای که مشخص است این است که اقتصاد ایران دچار آسیب می شودو در گذشته هم افراد مختلفی به این موضوع پرداخته اند.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: در سیاست جلوگیری از بنگاه داری بانک، یک طرف قضیه بانکها قرار دارند و یکی از بحثهای بسیار جدی که در این مسئله پیش می آید این است که وقتی بزرگترین سرمایه گذار کشور بانکها هستند، در غیاب و حذف آنها ما چگونه می توانیم سرمایه گذاران دیگری را در جای بانک قرار دهیم. حال سوالی که مطرح می شود این است که براثر حذف بانکها چه اتفاقتی در عرصه اقتصادی کشور رخ می دهد و چه آسیبهایی به آن واردمی شود؟ درپاسخ به این سوال می توان گفت باید ببینیم ظرفیت فعلی اقتصاد ایران برای گذار به این مسئله تا چه اندازه است و اگر این اتفاق رخ دهد آسیب بسیار زیادی به اقتصاد کشور وارد خواهد شد.

وی بیان داشت: در حال حاضر مجلس گفته است که بنگاه داری بانکها باید ظرف مدت سه سال واگذار شود، ‌قطعا ظرفیت اقتصادی ایران تحمل این مسئله را ندارد که ظرف مدت سه سال مجموعه بنگاههای بانکها به خارج از بانک منتقل شود. اما دولت محترم نیز این سیاست را پذیرفته است.

وی تصریح کرد: بنده این مسائل را مطرح کردم تا نتیجه بگیریم مسائل نظری که در این کنفرانس و دراین باره مطرح شده است در صورت عملیاتی شدن در پهنه ایران چه تبعاتی را در پی خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز