خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد:

کسب رتبه ۷۰درمحیط کسب و کار دور از دسترس نیست

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۱۶۷

در گذشته عمدتا واگذاری بنگاهها به بخش خصوصی بوده در حالی که به نظر می رسد بدون اصلاح محیط کسب وکار این واگذاری ها نتیجه مطلوبی در پی نداشته باشد.

وزیر اقتصاد گفت: سال گذشته از رتبه ۱۵۲ در محیط کسب و کار به رتبه ۱۳۰ رسیدیم و کسب رتبه ۷۰ برای سال‌آینده دور از دسترس نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی طیب نیا و زیر اقتصاد در چهل وسومین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد با بیان اینکه طی یکسال و نیم گذشته سعی شد ارتباط وزارت اقتصاد و اتاق بازرگانی در شورای گفتگو تقویت شود، گفت: بزرگترین مشکل فقدان بخش خصوصی توانمند و کارا در کشور است و مهمترین اقدام در جهت تقویت تولید رشد اقتصادی ارتقای جایگاه بخش خصوصی و هدایت آن به سمت جایگاه واقعی اش است.

وی تصریح کرد: در گذشته عمدتا واگذاری بنگاهها به بخش خصوصی بوده در حالی که به نظر می رسد بدون اصلاح محیط کسب وکار این واگذاری ها نتیجه مطلوبی در پی نداشته باشد.

طیب نیا تصریح کرد: راهبرد اصلی در دولت اصلاح محیط کسب و کار است که از طریق ارتقای بخش خصوصی مهیا می شود.
وی ادامه داد: تحقیقات نشان می دهد عدم کار آمدی تفاوت معنا داری بین بخش خصوصی و دولتی ایران وجود ندارد که علت آن را باید در فقدان محیط کسب وکار جستجو کرد.

وی گفت: ما در وزارت امور اقتصادی د فتری را با عنوان دفتر محیط کسب و کار ایجاد کردیم که به تسهیل مقررات کمک می کند همچنین سایتی در وزارت اقتصاد راه اندازی شده که مجوزهای مربوط به کسب و کار در ان ثبت می شود و بالای دو هزار مجوز کسب و کار در ایران صادر خواهد شد و مجوزهای زاید را حذف کرده به مجموعه این برنامه ها راهگشا خواهد بود.

وی در خاتمه با اشاره به رتبه ایران در محیط کسب و کار گفت: به سادگی می توان به رتبه ۷۰ دنیا دست یافت چنانچه در سال گذشته از رتبه ۱۵۲ به رتبه ۱۳۰دست یافتیم و دستیابی به رتبه ۷۰ کار ساده ای خواهد بود به شرط آنکه مشکلات دست وپاگیر را حذف کنیم

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز