خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک کشاورزی:

هدف از بانکداری اسلامی، تطبیق رفتار بانکی با تفکر اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۷۳۷

هدف از استقرار نظام بانکداری اسلامی، تنها حذف ربا در معاملات نیست بلکه تطبیق رفتار کاری، بازرگانی و بانکی با عقود و تفکر اسلامی است.

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: هدف از استقرار نظام بانکداری اسلامی، تنها حذف ربا در معاملات نیست بلکه تطبیق رفتار کاری، بازرگانی و بانکی با عقود و تفکر اسلامی است.

به گزارش ایلنا و به نقل از بانک کشاورزی، مرتضی شهیدزاده با بیان اینکه بانکداری اسلامی برگرفته از موازین شرعی و احکام الهی و از جمله دستاوردهای نظام بانکی جمهوری اسلامی است، افزود: مبحثبانکداری اسلامی در ایران پس از پیروزی انقلاب همواره دغدغه مسئولان، روحانیون تحول خواه و ملت بوده تا از این طریق پایه های اقتصاد و مسائل مالی را بر مبنای موازین شرعی اسلامی بنیانگذاری کنند.

وی تصریح کرد: باید نگرش و رفتارها براساس موازین اسلامی باشد و این مهم جز با آموزش های مشترک حوزه و دانشگاه میسر نخواهد شد.

مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه ایجاد کارگروه بانکداری اسلامی در بانک کشاورزی با قدمتی بیش از ۱۲ سال از افتخارات این بانک است، گفت: هدف از ایجاد این کارگروه را تطبیق هرچه بیشتر نحوه ارتباط با مشتریان و ارائه خدمات و تسهیلات بر مبنای بانکداری اسلامی است.

براساس این گزراش، کتاب مقدمه ای بر بانکداری بدون ربا در ایران در زمینه تهیه و نشر کتب مرتبط با مباحثبانکداری اسلامی در بانک کشاورزی رونمایی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز