خبرگزاری کار ایران

با مصوبه کمیسیون تلفیق:

یارانه نقدی خانوارهای با درآمد بیش از ۲.۵ میلیون تومان حذف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۵۳۸

یارانه خانوارهای با درآمد بالای ۲.۵ میلیون تومان در سال آتی با تصویب کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی حذف خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، از حذف یارانه خانوارهای با درآمد بالای ۲.۵ میلیون تومان در سال آتی خبر داد و گفت: صرفه جویی حاصل از حذف خانوارها در هر استان، برای ایجاد اشتغال مولد و کمک به بنگاه های تولیدی همان استان به مصرف خواهد رسید.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در تشریح مصوبات جلسه صبح کمیسیون تلفیق، به خبرنگار ایلنا گفت: درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در سال آتی، ۴۸ هزار میلیارد تومان از محل اصلاح قیمت کالا و خدمات بوده که ۵ هزار میلیارد تومان از آن در اجرای ماده ۸ قانون هدفمند کردن یارانه ها برای کمک به بخش تولید، بهبود حمل و نقل و بهینه سازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی، خدماتی و مسکونی هزینه می شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، در ادامه افزود: همچنین ۴هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای بند ب ماده ۳۴ و ۳۷ هزار میلیارد تومان به منظور پرداخت نقدی و غیر نقدی به اشخاص تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، عشایر، خانوارهای ساکن در روستا و کلیه بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی به شرط حداکثر مستمری ۲۵ میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

وی افزود: موضوع حائز اهمیت اینکه بر اساس مصوبات امروز کمیسیون تلفیق، خانوارهای با درامد بیش از ۲۵ میلیون ریال پس از احراز سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، از دریافت یارانه محروم خواهند شد و صرفه جویی حاصل از حذف خانوارها در هر استان، برای ایجاد اشتغال مولد و کمک به بنگاه های تولیدی همان استان به مصرف خواهد رسید.

عضو کمیسیون تلفیق بیان کرد: همچنین ۱۲ هزار میلیارد رالو به منظور تامین بخشی از یارانه تسهیلات مسکن برای اقشار آسیب پذیر روستایی، ساماندهی مسکن بافت های فرسوده، سکونتگاه های حاشیه شهر ها و مسکن مهر هزینه می شود.

وی عنوان کرد: کلیه خانوارهای یارانه بگیر می توانند به جای دریافت یارانه نقدی، از یارانه سود تسهیلات مسکن تا ۱.۵ برابر یارانه نقدی خانوار استفاده کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: همچنین ۷ درصد منابع حاصل از افزایش قیمت برق در سال های ۹۳ و ۹۴ تا مبلغ ۷۰ هزار رالو، به حساب خاصی نزد خزانه واریز خواهد شد که بر اساس مفاد ماده ۸ قانون هدفمند کردن یارانه ها به صنعت برق اختصاص یابد.

وی گفت: بر اساس مصوبات امروز، دولت مکلف است از فروردین سال ۹۴ طبق ماده ۵ قانون هدفمند کردن یارانه ها اقدام کرده و آیین نامه این تبصره را ظرف ۲ ماه توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با همکاری وزارتخانه های امور اقتصاد دارایی، نفت، نیرو، صنعت، معدن و تجارت تهیه و به تصویب هیات وزیران برساند.

جعفرزاده ایمن آبادی در پایان گفت: بررسی بودجه ۹۴ در کمیسیون تلفیق روز پنج‌شنبه پایان می‌یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز