خبرگزاری کار ایران

از سوی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با ایلنا:

گروه‌های دریافت کننده یارانه نقدی اعلام شدند

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۷۶۸

مقرر شد که به تمامی کسانی که زیر ۲.۵ میلیون تومان در ماه درآمد دارند، یارانه نقدی پرداخت شود و مابقی افراد جامعه از دریافت یارانه نقدی حذف شده و دولت نیز مکلف به حذف دهک‌های پردرآمد شده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در سال ۹۳ رقمی بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بابت اشتغال آفرینی در نظر گرفته شده بود که این رقم در سال ۹۴ عینا به سمت تامین مسکن نیازمندان هدایت می‌شود.

علی محمد احمدی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۴ مجلس شورای اسلامی در خصوص مسئله حذف یارانه ثروت‌مندان در لایحه بودجه سال ۹۴ به ایلنا گفت: در خصوص بررسی طرح هدفمندی یارانه‌ها در کمیسیون تلفیق، تقریبا همان پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه تصویب و دولت هم تلویحا با آن موافقت کرده که منابع درآمدی از هدفمندی یارانه‌ها ۴۸ هزار میلیارد تومان باشد، که از این میزان رقمی در حدود ۳۷ هزار میلیارد تومان بابت پرداخت نقدی، ۵ هزار میلیارد تومان بابت تولید و ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بابت بهداشت و درمان پرداخت شود.

وی در ادامه افزود: از سوی دیگر نیز در سال ۹۳ رقمی بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بابت اشتغال آفرینی در نظر گرفته شده بود که این رقم در سال ۹۴ عینا به سمت تامین مسکن نیازمندان هدایت می‌شود.

احمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وضعیت بودجه اشتغال کشورچگونه خواهد شد، گفت: البته بنده در کمیسیون تلفیق پیشنهادی داشتم مبنی بر اینکه از ۵ هزار میلیارد تومان اختصاص یافته به بخش تولید، هزار میلیارد آن برای اشتغال صرف شود، اما کماکان تصویب نشده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در توضیح گروه‌های دریافت کننده یارانه نقدی، عنوان کرد: پرداخت‌های نقدی یارانه به خانوار، از ۴۲ هزار میلیارد تومان به ۳۷ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد. در همین راستا کمیسیون تلفیق به این نتیجه رسید که گروه‌های دریافت کننده یارانه نقدی به چند دسته تقسیم و قرار بر این شد که به تمام افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، روستاییان و عشایر، بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و کشوری یارانه نقدی پرداخت شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۴ در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در خصوص مابقی افراد، مقرر شد که به تمامی کسانی که زیر ۲.۵ میلیون تومان در ماه درآمد دارند، یارانه نقدی پرداخت شود و مابقی افراد جامعه از دریافت یارانه نقدی حذف شده و دولت نیز مکلف به حذف دهک‌های پردرآمد شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز