خبرگزاری کار ایران

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

دولت گره های رشد توسعه ناخالص ملی را باز کند

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۴۵۴

دولت علاوه بر این که باید آرامش نسبی در رشد اقتصادی را به معنای واقعی برقرار کند، باید رشد قابل قبولی نیز برای جامعه به ارمغان آورد و گره های رشد توسعه ناخالص ملی را باز کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آرامش نسبی که دولت به واسطه مهار تورم در جامعه به وجود آورده، قابل تقدیر است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین «قربانعلی دری نجف آبادی» شامگاه پنجشنبه در نشست خبری همایش «اقتصاد مقاومتی از منظر دین» افزود: در سال های گذشته استرس ناشی از روند افزایشی دلار و تورم، شرایط نامطلوبی به وجود آورده بود.

وی ادامه داد: تورم باید در کشور مهار شود و در عین حال نباید از رونق اقتصادی غافل شویم.

دری نجف آبادی با بیان این که تورم و رکود هر دو برای اقتصاد سم است، تصریح کرد: دولت علاوه بر این که باید آرامش نسبی در رشد اقتصادی را به معنای واقعی برقرار کند، باید رشد قابل قبولی نیز برای جامعه به ارمغان آورد و گره های رشد توسعه ناخالص ملی را باز کند.

وی با تاکید بر این که نباید به افراد فاسد میدان دهیم، تاکید کرد: تمام ارکان رشد اقتصادی باید با دقت مدیریت شود و سرمایه گذاری های هدفمند با بازدهی بالا مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که همه باید به ندای رهبر معظم انقلاب نسبت به اجرای اقتصاد مقاومتی لبیک گویند، گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی را باید در بخش تولید، مصرف، صادرات و واردات، با همت بلند و تلاش مضاعف اجرا کنیم.

دری نجف آبادی افزود: دولت باید با تدبیر امور را دنبال کند و با نظارت لازم، بخش غیردولتی و مردم را جهت تحقق اهداف و سیاست های اقتصادی بسیج کند.

وی همچنین با بیان این که همایش «اقتصاد مقاومتی از منظر دین» با هدف فرهنگ سازی در این راستا برگزار می شود، گفت: فرهنگ سازی، عزم و اراده ملی و همه جانبه، بسیج عمومی، بهره وری مناسب چهار اصل مهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی هستند تا بتوانیم حداکثر ظرف مدت ۱۰ سال تولید ناخالص ملی کشور را دو برابر کنیم.

دری نجف آبادی بیان کرد: شعار استقلال از جمله اصلی ترین و درخشان ترین شعار مردم در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می رود که جنبه اقتصادی آن از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: خوداتکایی و خودکفایی اقتصادی جزو آرمان های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بوده است و تلاش های فراوانی در ۳۶ سال گذشته در این راستا صورت گرفته تا رشته وابستگی کشور را به اقتصاد متکی به فروش نفت خام قطع شود.

دری نجف آبادی با بیان این که برای رسیدن به آرمان نهایی استقلال اقتصادی فاصله زیادی داریم، گفت: باید کشور را بر مبنای مدل جدید توسعه و اقتصاد داخلی و بومی، استفاده از همه ظرفیت های بومی، ملی و اسلامی و همچنین تمام ظرفیت های کشاورزی منابع طبیعی و غیرطبیعی اداره کنیم تا بتوانیم به جایگاه نخست اقتصادی در منطقه برسیم.

وی با اشاره به این که راهبرد و دستورالعمل اقتصاد مقاومتی کاملا روشن بوده و چراغ راه مسوولان است، افزود: اقتصاد مقاومتی نسخه ای شفابخش است تا با اجرای آن زنجیره صد ساله وابستگی اقتصادی را بتوانیم قطع کنیم و روی پای خودمان بایستیم.

وی افزود: ملت ما ظرفیت این را دارد که روی پای خودمان بایستد و باید نیروی انسانی، فکر، فرهنگ و تدبیر، عزم و اراده ملی ما در این راستا تقویت شود.

دری نجف آبادی با اشاره به این که بار اقتصاد مقاومتی روی دوش تک تک افراد جامعه است، تاکید کرد: ملت ۸۰ میلیونی باید تلاش کند تا بتواند بن بست ها را بشکند و اقتصاد قدرتمند در جنوب غرب آسیا را به وجود آورد تا برای کشورهای دیگر منطقه نیز الگو باشیم.

وی تاکید کرد: باید طوری اقتصاد کشور را مدیریت کنیم تا کاهش قیمت نفت و تحریم نتواند آسیب برساند و در آینده هم باید سیاست اقتصادمقاومتی را همه ملت دنبال کنند، چون شرایط در منطقه متحول است.

وی گفت: اگر سهل انگاری و غفلتی در این راستا شود، پاسخ نسل های آینده را نمی توانیم بدهیم؛ اگر گذشته ها را جبران نکنیم و برای آینده تدبیر نکنیم، قطعا پیش نسل های آینده شرمنده خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی همچنین با انتقاد از فروش نفت و صرف درآمد آن به واردات کالای چینی گفت: با این کارها جز این که رفاه نسبی ایجاد می کنیم، راهی را از پیش نخواهیم برد لذا باید متکی به خودمان باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک دهه مبارک فجر و با اشاره به در پیش بودن راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: در ۲۲ بهمن ماه امسال با حضور پرشور و منسجم، همبستگی خود را با ملت های مسلمان و دربند، حزب الله، مقاومت، مردم منطقه و مبارزان راه خدا اعلام خواهیم کرد.

همایش یک روزه اقتصاد مقاومتی از منظر دین هفتم اسفندماه امسال در سالن همایش های شهرداری قم برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز