خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک پارسیان در گفت وگو با ایلنا:

نقش نماینده اتاق بازرگانی در شورای پول و اعتبار باید پررنگ شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۵۰۲

در حال حاضر نماینده اتاق بازرگانی در شورای پول و اعتبار حضور دارد و نظرات این نماینده در جهت دهی های مصوبات این شورا تاثیر گذار است، به همین دلیل باید نقش این نماینده و تاثیرگذاری آن در هدایت مصوبات شورای پول و اعتبار در جهت حمایت هرچه بیشتر از بخش خصوصی پررنگ تر از گذشته شود.

مدیرعامل بانک پارسیان معتقد است که «کارآفرینی» منشاء تحول در حوزه کسب و کار و فعالیت های اقتصادی است، به همین دلیل باید محورهای بنیادین این مسئله بیش از گذشته معنا شود.

کوروش پرویزیان در خصوص نقش اتاق بازرگانی در پیگیری ارائه تسهیلات به بخش خصوصی به ایلنا گفت: اتاق باید یک روند تکاملی و روبه جلو را به خود بگیرد و از ابزارهای جدیدی برای حمایت از بخش خصوصی کشور استفاده کند.

وی افزود: همچنین اتاق بازرگانی باید در تعامل با بخش های اقتصادی کشور و همراهی و همکاری برای ارتقای بخش خصوصی، فعالیت بیشتری را انجام دهد، تا احترام صاحبان کسب و کار و نیز کارآفرینان کشور بیش از گذشته حفظ شود.

پرویزیان تصریح کرد: مهم ترین نکاتی که در این حوزه باید به آن توجه شود این است که، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور باید محل بروز و ظهور استعدادهای بخش خصوصی به منظور تحول اقتصاد کشور شود.

مدیر عامل بانک پارسیان معتقد است که «کارآفرینی» منشاء تحول در حوزه کسب و کار و فعالیت های اقتصادی است، به همین دلیل باید محورهای بنیادین این مسئله بیش از گذشته معنا شود.

وی با اشاره به مسئله تحریم های ظالمانه غرب بر علیه ایران، عنوان کرد: علارغم تمام نکاتی که در این خصوص می توان به آن اشاره کرد، این نکته مطرح می شود که اتاق بازرگانی باید بیش از گذشته نقش تسهیل گر این مشکلات را ایفا کرده و حتی در تعاملات داخلی فی مابین دستگاه ها و ارکان مختلف اقتصادی کشور، نقش خود را بیش از گذشته پررنگ کند.

پرویزیان با تصریح این مطلب که با حفظ احترام روش های سنتی باید از روش ها و اهرم های جدید نیز استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: تعامل بین اتاق بازرگانی و مراکز دانشگاهی به منظور به کارگیری نیروهای جوان و آینده دار کشور در راستای تقویت بخش خصوصی باید بیش از گذشته انجام شود.

وی گفت: به طور مثال یکی از موضوعات اساسی که بخش خصوصی کشور با آن دست و پنجه نرم می کند، حوزه تامین زیرساخت ها است. تامین زیرساخت ها می تواند فعالیت بخش خصوصی در اقتصاد کشور را فعال تر از پیش کند، که این مسئله نیاز به تعامل هرچه بیشتر اتاق بازرگانی با شبکه بانکی کشور دارد.

وی افزود: اتاق بازرگانی صرفا محل مطرح کردن انتقادات نیست، بلکه باید بتواند در عمل نیز به این اهداف دست پیدا کرد.

پرویزیان با اشاره به اینکه قراردادهای بانکی باید بین بخش خصوصی و صاحبان کسب و کار با شبکه بانکی تعادل برقرار کند، تصریح کرد: خوشبختانه این مسائل در قانون نیز آمده اما متاسفانه اقدامات مناسب برای فعال کردن این ظرفیت ها تاکنون انجام نشده است.

وی در ادامه یادآور شد: این نیاز حس می شود که در آینده اتاق این مسئله به صورت دقیق تر و بیش تر مورد توجه قرار گیرد.

این کارشناس و فعال حوزه پولی و بانکی با تاکید بر اینکه ما باید بانک ها را نیز به عنوان یک بنگاه اقتصادی بپذیریم، گفت: صرف نظر از اینکه مالکیت بانک ها در کشور در اختیار چه کسانی قرار دارد، باید در نظر داشت که بانک ها محل تجمیع سپرده های مردم بوده و در واقع صاحب اصلی این بانک ها مردم هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: علاوه بر اینکه بانک ها باید از اموال مردم صیانت کنند، در عین حال باید این سپرده ها را نیز در اختیار خود مردم و بخش خصوصی قرار دهند.

پرویزیان گفت: طبیعت بانک ها اینگونه است که نباید به سمت بنگاه داری و ملک داری بروند؛ بنابراین این مسائل جزو معضلاتی است که در این بخش می توان به آن اشاره کرد.

مدیرعامل بانک پارسیان در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نماینده اتاق بازرگانی در شورای پول و اعتبار حضور دارد و نظراتش در جهت دهی های مصوبات این شورا تاثیر گذار است. به همین دلیل باید نقش این نماینده و تاثیرگذاری آن در هدایت مصوبات شورای پول و اعتبار، در جهت حمایت هرچه بیشتر از بخش خصوصی پررنگ تر از گذشته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز