خبرگزاری کار ایران

راغفر:

بر اساس محاسبات ۶۰ درصد از یارانه بگیران باید حذف شوند

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۰۳۱

حسین راغفر استاد دانشگاه و اقتصاددان حداکثر ۴۰ درصد مردم کشور را مستحق دریافت یارانه نقدی دانست و گفت: محاسبات نشان دهنده آن است که ۶۰ درصد از افراد جامعه باید از لیست یارانه بگیران حذف شوند.

متاسفانه بسیاری از افراد پردرآمد در کشور مالیات اندکی پرداخت می‌کنند.

به گزارش ایلنا، حسین راغفر چهارشنبه شب در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با موضوع کاهش هزینه‌های دولت بویژه در پرداخت‌های نقدی، گفت: دولت در رابطه با پرداخت یارانه‌های نقدی ملاحظاتی دارد که باید در یک تفاهم دو جانبه با مجلس شورای اسلامی نسبت به این امر اقدام کند.

وی با تاکید بر لزوم توجه دولت به مسائل رفاهی گفت: افزایش حاملهای انرژی آثار مخربی بر تولید داشته و رکود را عمیق‌تر می‌کند.

این استاد دانشگاه به پرداخت ۱۹۰ میلیارد تومان از طریق یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: صرف این میزان بودجه در بخش‌های صنعتی و یا میادین مشترک نفتی و گازی می‌توانست تحول بزرگی را در این بخش ایجاد کند.

وی شناسایی افراد پردرآمد به منظور حذف یارانه نقدی را مشکل ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد: متاسفانه بسیاری از افراد پردرآمد در کشور مالیات اندکی پرداخت می‌کنند.

راغفر گفت: ۴۲ هزار میلیارد تومان در قالب یارانه پرداخت می‌شود که بسیاری از دریافت کنندگان، افراد پردرآمد هستند که البته می‌توانست این ارقام در بخش خدمات عمومی صرف شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز