خبرگزاری کار ایران

موضوعات مشترک گمرکی ایران و ترکیه بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۱۰۷

مرز رازی – کاپی کوی می تواند به یکی از بهترین گمرکات مسافری تبدیل شود و این در حالی است که نشان از افزایش مسافران ورودی و خروجی از این مرز دارد.

موضوعات مشترک گمرکی میان ایران و ترکیه در آستانه سفر رئیس جمهور ترکیه به تهران بحثو بررسی شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، این اقدام در دیدار رضا چاکان تکین سفیر ترکیه در تهران با مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک ایران صورت گرفت.

سفیر ترکیه با اشاره به اینکه در حوزه وظایف گمرک تقاضای همکاری زیادی با جمهوری اسلامی ایران داریم، تأکید کرد: موضوعات مشترک گمرکی میان دو کشور شامل سه بخش است، یکی مباحثمطرح شده در دیدار نورالدین جانیکلی وزیر گمرک و تجارت ترکیه با طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص چگونگی گسترش همکاریهای گمرکی، دیگری موضوعات مرتبط با حمل و نقل و در نهایت مشکلات سرمایه گذاران ترکیه در ایران که باید سعی کنیم جهت حل این مشکلات عمل گرایانه پیش برویم.

همچنین در ادامه سفیر ترکیه بر انتقال حجم بار از مرز گوربلاغ - بازرگان به مرز اسن دره – سرو تأکید کرد و اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های بعمل آمده مرز کاپی کوی – رازی را هم توسعه خواهیم داد.

چاکان تکین در ادامه به موضوع دیدار رئیس جمهور ترکیه از ایران اشاره کرد و گفت: این دیدارها قبل از آن دیدار کارساز خواهد بود.

کرباسیان رئیس کل گمرک ایران هم گفت: مرز سرو - اسن دره وضع نابسامانی دارد و امکانات این مرز در شأن ترکیه و ایران نیست.

وی پیشنهاد داد تا امور گمرکی در مرز دو کشور ۲۴ ساعته انجام شود.

رئیس کل گمرک ایران در ادامه به مرز رازی – کاپی کوی اشاره کرد و گفت: این مرز می تواند به یکی از بهترین گمرکات مسافری تبدیل شود، آنچه که ما مشاهده می کنیم نشان از افزایش مسافران ورودی و خروجی از این مرز دارد.

کرباسیان اظهار داشت: جاده خوی – رازی – کاپی کوی هم باید ساماندهی شود و می توان برای این کار از بخش خصوص هم کمک گرفت.

رئیس کل گمرک ایران گفت: پنجره واحد تجارت فرامرزی بهترین راه حل برای تسهیل تجارت میان ایران و ترکیه است.

بنابراین گزارش، جمهوری اسلامی ایران تا دی ماه امسال به میزان یک میلیارد و ۶۷۲ میلیون و ۸۵۵ هزار دلار انواع کالا به ترکیه صادر و به میزان ۳ میلیارد و ۱۷۰ میلیون دلار انواع کالا از این کشور وارد کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز