خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

یک میلیون اصله نهال در چهارمحال و بختیاری توزیع شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۲۲۹

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از توزیع یک میلیون اصله نهال مثمر شناسنامه دار در استان خبر داد.

ابراهیم شیرانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در شهرکرد اظهار داشت: توزیع یک میلیون نهال در 22جایگاه استان انجام می شود.

وی افزود: حدود 500 هزار اصله نهال به منظور تکمیل و توسعه طرح‌های عمده شامل سایت باغی در مناطق سودجان شهرستان شهرکرد ، افسرآباد و صفا آباد شهرستان کوهرنگ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شیرانی با اشاره به اینکه در سال جاری 500هزار اصله نهال مثمر اصلاح شده در 16 نهالستان تولید شده است بیان کرد: ارزش این مقدار نهال تولیدی بیش از 120 میلیارد ریال است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: نهال‌های توزیعی شامل گونه‌های هسته‌دار از جمله گردو، بادام، شلیل، هلو، گیلاس و آلبالو، و گونه‌های دانه‌دار از جمله سیب، به و گلابی است.

شیرانی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته و تا پایان زمان توزیع نهال، 100 هزار اصله نهال دیگر از ارقام کم آب بر، دیر گل اصلاح شده مورد تأیید کمیته فنی و حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان و انگور دیم از کردستان و استان‌های تولید کننده و مستعد وارد چهارمحال و بختیاری می‌‎شود.

وی در پایان گفت: برای تهیه نهال شناسنامه‌دار به جایگاه‌های مجاز مراجعه و از خرید نهال‌های فاقد شناسنامه خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز