خبرگزاری کار ایران

اختصاص ۲۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل جاده دسترسی سد کارون ۴

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۳۸۲

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در هفته گذشته ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات وزارت نیرو برای تکمیل جاده دسترسی کارون ۴(جاده جایگزین شهرکرد - ایذه) اختصاص یافت.

به گزارش ایلنا از شهرکرد، ' قاسم سلیمانی دشتکی ' در بازدید از کارون ۴ در استان افزود: برای تکمیل و راه اندازی این جاده ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که ۲۲۰ میلیارد ریال آن اختصاص یافت.

وی گفت: عملیات اجرایی جاده جایگزین شهرکرد به ایذه پیشرفت قابل قبولی داشته و پیمانکار باید تا اواخر شهریور ماه این طرح را به اتمام می رساند که با مشکل کمبود اعتبار مواجه شد.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: پیش بینی می شود با دستور رییس جمهور در خصوص تأمین اعتبار این طرح، مابقی اعتبارات مصوب دولت نیز برای این طرح تخصیص داده شود.

وی اظهار کرد: در صورت تامین اعتبار لازم، این طرح تا پایان امسال به بهره برداری می رسید. سلیمانی دشتکی گفت: با بهره برداری از جاده و پل قوسی نصب شده بر روی سد کارون ۴، کاهش بار ترافیکی و افزایش ایمنی محور ارتباطی بروجن - لردگان - ایذه و آسان شدن تردد مردم شهرستان های اردل، فارسان، کیار و شهرکرد را شاهد خواهیم بود.

در این بازدید سرپرست اداره کل راه و شهرسازی اضافه کرد: دهانه اصلی این پل زیرقوسی ۳۰۰متر و طول عرشه آن ۳۸۰متر و عرض آن ۱۱.۸ متر است و دارای دو باند عبور و دو پیاده رو در طرفین است.

قاسم قاسمی، ارتفاع این پل از کف دره را ۲۵۰ متر و ارتفاع آن از سطح آب دریاچه در بالاترین حد آبگیری را ۷۲ متر عنوان و تصریح کرد: برای ساخت این پل، سه هزار و ۷۵۰ تن سازه فلزی به کار رفته است و عرشه آن تمام فلزی است.

وی قوس این پل را حدود ۶۰ متر عنوان کرد و ادامه داد: بهره گیری از عرشه تمام فلزی، افزایش دهانه قوسی پل تا ۵۰ متر و بارگذاری و تحلیل دینامیکی دقیق این پل در برابرزلزلهاز ویژگی های خاص این پل نسبت به پل کارون ۳است.

شایان ذکر است، پل قوسی سد کارون ۴ در فاصله ۱۸۰ کیلومتری جنوب غربی مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز