خبرگزاری کار ایران

همایش «ایست! آب نیست» در آموزشگاه‌های چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

کد خبر : ۲۳۴۱۵۱

مدیر سازمان دانش آموزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: همایش «ایست! آب نیست» همزمان با سراسر کشور در تمامی آموزشگاه های استان برگزار می‌شود.

نظرعلی نظری افزود: در راستای فراخوان پرسش مهر ریاست محترم جمهوری تحت عنوان «ایران با مشکل جدی کمبود آب روبروست، هر کدام از ما چگونه از آب های ایران، می توانیم بهتر نگهداری و استفاده کنیم؟» و به منظور تقویت حس مسوولیت پذیری اجتماعی دانش آموزان، روز چهارشنبه ۲۶ آذرماه همزمان با سراسر کشور همایش بزرگ همایش «ایست! آب نیست» در آموزشگاه‌های استان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: پرسش مهر ریاست جمهوری با توجه به اصلی ترین مشکل کشور که همان بحران آب است مطرح شده است که به دنبال جریان سازی موثر در سطح جامعه است و دانش آموزان و فرهنگیان هم به عنوان قشر فعال و تاثیر گذار جامعه می‌توانند در هدایت درست و اثر بخش این جریان تاثیر گذار باشند.

نظری تصریح کرد: آب در آیات و روایات مظهر پاکی و زندگی است و اساس و بنیان جوامع و شکل گیری تمدن های بزرگ بشری وابسته به نعمت آب است.

وی با اشاره به اینکه بحران کمبود آب در حقیقت بحران آینده دنیا خواهد بود، گفت: باید به دنبال راهکارهای اجرایی برای رفع این معضل و مدیریت بهینه بر منابع آبی بود.

وی در خصوص این همایش افزود: این همایش در تحلیل پرسش مهر پانزدهم رئیس جمهور، تبیین بحران کم آبی در کشور، آثار دانش آموزان در قالب مسابقات ده گانه دانش آموزان به نمایش گذاشته خواهد شد و تلاش می شود تا در این خصوص فرهنگ سازی شود.

نظری گفت: انتظار می‌رود مسولان و متولیان امر برگزاری مسابقات پرسش مهر تمام تلاش خود را درهر چه بهتر برگزار شدن این همایش و تبیین آن برای فرهنگیان، دانش آموزان و اولیاء آنها فراهم آورند.

مدیر سازمان دانش آموزی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: عناوین رشته های مسابقه شامل ۱۰ رشته طراحی پوستر، نقاشی، کاریکاتور، عکس، مقاله پژوهشی، شعر، داستان کوتاه، فیلم کوتاه(مستند، داستانی، پویا نمائی) وبلاگ، سرود همگانی و نمایشنامه نویسی است.

وی ادامه داد: فرهنگیان، دانشجو معلمان و دانش آموزان عزیز می توانند آثار خود را تا تاریخ ۱۰ بهمن ماه ۹۳ به اداره دانش آموزی شهرستانها و مناطق خود ارسال نمایند.

نظری همچنین به برگزار شدن این مسابقه برای تمامی اعضای خانواده اشاره کرد و گفت: جوائز ارزنده ای از قبیل سفر مکه معظمه و مدینه منوره، سفر به کربلای معلی، سفر به مشهد مقدس و سکه بهار آزادی به برگزیدگان این مسابقه اهدا می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز