خبرگزاری کار ایران

استاندار چهارمحال و بختیاری خبر داد:

احیا 50 واحد تولیدی راکد در چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۵۰ طرح تولیدی راکد در استان تا پایان امسال انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست با احزاب و گروه‌های سیاسی چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد تاکنون ۱۱ پروژه احیا و وارد مدار تولید شده است.

وی تأکید کرد: براساس همین برنامه ریزی، افزایش تولید و استفاده از ظرفیت کامل ۱۹۵ پروژه در چهارمحال و بختیاری و تکمیل و بهره‌برداری از ۵۰ پروژه نیمه تمام دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و بالاتر در دستور کار مسئولان اجرایی استان قرار دارد.

سلیمانی دشتکی افزود: با بهره برداری کامل از این واحدهای تولیدی، زمینه تثبیت شغل و ایجاد اشتغال جدید برای ۱۰ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری فراهم می‌شود.

وی به خدمات فراوان دولت یازدهم در چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: اجرایی شدن طرح انتقال آب بن – بروجن، راه آهن اصفهان –شهرکرد – اهواز، رونق گردشگری، توسعه و تکمیل زنجیره فولاد، ارتقای جاده‌های اصلی، رشد شاخص‌های بهداشت و درمان، رفع مشکلات طرح‌های کشاورزی و توجه به امور فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید در این استان به شمار می‌رود.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: در سه سال گذشته دو هزار هکتار زمین از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و هفت هزار و ۱۰۰ هکتار از سوی جهاد کشاورزی استان برای کشت گیاهان دارویی، گیاهان مثمر کم آب بر و گل محمدی در زمین‌های شیبدار و با استفاده از شبکه‌های آبیاری نوین اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: در این مدت ۷۵۰ پروژه در چهارمحال و بختیاری افتتاح شده و یا کلنگ زنی شده که برای این طرح‌ها تاکنون ۱۴ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

سلیمانی دشتکی عنوان داشت: در مدت فعالیت دولت یازدهم چهار هزار میلیارد ریال از اعتبارات مواد ۱۰ و ۱۲ محل اعتبارات مدیریت بحران جذب شده که این مبلغ در پنج سال قبل از دولت تدبیر و امید تنها ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.

کد خبر : ۴۰۱۵۹۷