خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران قزوین برای حضور نماینده در ستاد کرونا/ نگرانی از اعزام بیماران از مراکز درمان تامین اجتماعی به بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۰۰۶

یک فعال کارگری در قزوین، از ستاد کرونا این استان درخواست کرد یک نماینده از جامعه کارگری در این ستاد و جلسات مربوط به آن حاضر باشد.

به گزارش خبرنگارایلنا، عیدعلی کریمی در نشست کمیته نظارت بر بیمه و درمان تامین اجتماعی که با حضور مدیرکل تامین اجتماعی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و اعضای کمیته درمان در ساختمان مدیریت درمان برگزار شد، گفت: با توجه به افزایش آمار کارگران مبتلا به کرونا لازم است از بین تشکل‌های کارگری استان یک نفر در ستاد کرونا و جلسات مربوط به آن حاضر باشد.

او با بیان اینکه بیشترین آسیب را جامعه کارگری از شیوع کرونا دیده‌ و در حال حاضر در استان قزوین ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر بیکار شده‌اند، گفت: همه کارگرانی که تحت پوشش بیمه قرار دارند و در زمان شیوع ویروس کرونا بیکار شده‌اند، چنانچه بیکاری‌شان تداوم داشته باشد، بر اساس قوانین و مقررات باید بیمه بیکاری دریافت کنند.

وی افزود: کمبود امکانات درمانی در استان در حالی است که اخیرا قیمت برخی داروهای مصرفی علارغم تاکید برخی مسئولان مبنی بر تغییر نکردن قیمت داروها افزایش یافته است و این نگرانی وجود دارد که در ماه‌های پایانی سال شاهد افزایش بیشتر قیمت داروها باشیم.

کریمی از کمبود برخی داروهای خاص در مراکز ملکی سازمان خبر داد و گفت: از زمان افزایش بهای دارو، مراکز درمان مانند گذشته نگران افزایش قیمت دارو هستند و اگر دولت در زمان ممکن برای فراهم کردن این داروها تامین اعتبار نکند، دچار کمبود دارو خواهیم شد.

این مقام کارگری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چالش‌های پیش روی کارگران از ضرورت بازنگری در مبالغ بیمه تکمیلی و تحت پوشش داشتن اقلام بیشتر داروها و بررسی هزینه‌های دارویی و کمبود پزشکان متخصص یاد کرد و در ادامه درباره انتقال غیر قانونی بیماران از مراکر ملکی تامین اجتماعی به بخش خصوصی گفت: برخی پزشکان در بیمارستان‌های ملکی تامین اجتماعی بیماران را به بیمارستان‌های خصوصی و مطب‌های خود هدایت می‌کنند تا از آن‌ها هزینه‌های بالاتری دریافت کنند.

دبیر خانه کارگر قزوین ادامه داد: متاسفانه همزمان با شدت گرفتن ویروس کرونا، گزارش‌هایی از جانب برخی بیماران بیمارستان‌های ملکی تامین اجتماعی که غالبا کارگران و بازنشستگان هستند، به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه که بعد از مراجعه به بیمارستان‌های ملکی تامین اجتماعی، به بخش خصوصی بازگردانده می‌شوند و کسی هم در این زمینه پاسخگو نیست.

این فعال کارگری با درخواست از مدیریت درمان تامین اجتماعی قزوین برای پیگیری این موضوع گفت: پزشکان بیمارستان‌های تامین اجتماعی اجازه ندارند به خاطر داشتن بیمه تکمیلی؛ بیماران به بیمارستان‌های خصوصی و مطب‌های خود ارجاع دهند. این کار ممنوع است و باید با این پزشکان برخورد شود.

کریمی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر گله‌مندی خود از رئیس سازمان برنامه بودجه در سفر اخیرش به استان قزوین گفت: آقای نوبخت در آخرین سفر خود به قزوین که اخیرا انجام شده است اعتنایی به تشکل‌های کارگری نکرد. انتظار داشتیم آقای نوبخت به عنوان نماینده دولت در این سفر با حداقل تعدادی از تشکل‌های کارگری دیدار می‌کرد.

او در ادامه گفت: امروز با درد بیکاری و امنیت شغلی مواجهیم اما بزرگتر از این موضوع، مسئولان هم توجهی به تشکل‌های کارگری ندارند و حاضر نیستند حتی پای درد دل نمایندگان کارگری بنشینند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز