خبرگزاری کار ایران

کمک به اشتغال استان‌های مرزی از محل فروش سوخت

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۹۲۷

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تهیه طرحی برای کمک به اشتغال استان‌های مرزی کشور از محل درآمد حاصل از فروش سوخت خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت کار، عیسی منصوری (معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه برای ایجاد تحرک اقتصادی و اشتغالزایی در چند استان کشور ازجمله کرمانشاه، گفت: برای همین منظور حجم بزرگی از کار و برنامه‌های متعدد در زمینه اقتصادی، حمایتی، آموزش فنی و حرفه‌ای و… برای استان کرمانشاه در نظر گرفته شده که شاهد شروع کار آن‌ها خواهیم بود. 

وی با بیان اینکه هر یک از مدیران و بخش‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر کاری خود به کرمانشاه مسائل و مباحث متعددی را بررسی کردند و مسئولیت و تعهداتی را پذیرفتند، افزود: یکی از مهمترین این موارد پرداخت تسهیلات به طرح‌های مهم و اولویت‌دار است که نقش کلیدی در اقتصاد و اشتغال استان خواهد داشت. 

منصوری مجموع اعتباراتی که قرار است از طریق بانک‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تامین مالی این طرح‌ها در نظر گرفته شود را نزدیک به ۱۴ هزار میلیارد ریال برآورد کرد. 

وی بخش دیگری از برنامه‌های در نظر گرفته شده را اجرای پروژه‌های اشتغالزایی جدید دانست و عنوان کرد: در یک مورد از این طرح‌ها ایجاد شش هزار فرصت شغلی جدید را با نقش توسعه‌ای و اجرایی جهاد دانشگاهی و حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهیم داشت. 

منصوری با بیان این که روند پیشرفت همه این طرح‌ها پایش و ارزیابی خواهد شد و گزارش پیشرفت کار به صورت مستمر ارائه می‌شود، عنوان کرد: باید از طرح‌هایی که به هر دلیل قابلیت اجرا ندارند و منابع مالی و انسانی را هدر می‌دهند، خودداری کنیم. 

وی بر لزوم استفاده بهینه از منابع در اختیار از جمله تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری تاکید کرد. 

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سپس از طرحی که برای کمک به اشتغال استان‌های مرزی کشور از محل درآمد حاصل از فروش سوخت در نظر گرفته شده نیز یاد کرد و افزود: تلاش می‌کنیم کرمانشاه در اولویت اجرای این طرح باشد. 

منصوری اشاره‌ای هم به طرحی که با استفاده از منابع بین‌المللی در شرایط بیماری کرونا در دست اجرا است یاد کرد و گفت: در قالب این طرح از گروه‌های آسیب‌پذیر برای تولید ماسک و محصولات بهداشتی استفاده کردیم که اشتغالزایی مناسبی به همراه داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز