خبرگزاری کار ایران

۷ گروه شغلی در آرامستان‌ها جزو مشاغل سخت و زیان‌آور هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۵۷۲

طبق جلسه شورای عالی حفاظت فنی، هفت گروه شغلی کارکنان آرامستان‌ها ی کشورجزو مشاغل سخت و زیان‌آور قرار دارند

به گزارش ایلنا، هادی ابراهیمی (مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان) گفت: طبق جلسه شورای عالی حفاظت کار ۷ گروه شغلی کارکنان آرامستان‌های کشور کارگران مشاغل غسال، غساله، کمک غسال، کمک غساله،. کارگر دفن، کارگر سردخانه و کارگر غسال خانه که جز مشاغل  گروه ب هستندمشمول مشاغل سخت زیان آور قرار گرفته اند.

به گفته وی ؛مشاغل همانند غسال، کمک غسال، غساله، کمک غساله، کارگر غسالخانه و سردخانه و کارگر دفن به علت وجود استرس‌های شغلی و عوامل بیولوژیک نامعین در اجساد متوفیان به عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور گروه «ب» محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: در خصوص درخواست سایر متقاضیان مشاغل آرامستان ها، حسب درخواست متقاضیان، موضوع در کمیته‌های استانی قابل طرح و بررسی است.

به موجب تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی، مشاغل گروه «الف» مشاغلی هستند که با تدابیر فنی و مهندسی، صفت سخت و زیان‌آور از آن شغل کاهش یا حذف می‌شود، در صورتی که این مشاغل ظرف دو سال الزام به بهینه‌سازی محل استاندارد برای شغل مربوطه نکنند، سازمان تامین اجتماعی کلیه خسارات وارده بابت بازنشستگی پیش از موعد را از کارفرما وصول می‌کنند و مشاغل گروه «ب» با هیچ یک از تدابیر و تمهیدات فنی، حذف صعوبت و زیان‌آور بودن شغل نمی‌شوند که در قانون ۱۴ مورد احصاء شده که با مصوبه اخیر شورای عالی حفاظت فنی به ۱۵ مورد ارتقاء یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز