خبرگزاری کار ایران

وزیر کار در مراسم معارفه مدیرعامل و هیات مدیره شستا:

صندلی‌ شستا سهم آشنایان نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۰۷

چکیده: «در شستا هیچ صندلی سهم آشنایی نیست و مدیران این مجموعه در انتصابات خود نباید تحت تاثیر هیچ گونه سفارش و توصیه مقام‌های سیاسی قرار گیرند / قول می‌دهم به دنبال بهبود زندگی کارگران و بازنشستگان باشم».

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در مراسم معارفه مدیرعامل جدید و اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) که امروز(۳۰ شهریور) در محل این مجموعه برگزار شد، گفت: قول می‌دهم به دنبال بهبود زندگی کارگران و بازنشستگان باشم.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی علی ربیعی با تاکید بر اینکه مجموعه مدیران جدید شستا پاکدست، پرکار و دلسوز هستند، افزود: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی حیاط خلوت هیچ کس نیست و هیات مدیره آن در قبال وظایفی که بر عهده دارند مسئول و پاسخگو هستند.
وزیرتعاون کار و رفاه اجتماعی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یادآوری خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس یادآور شد: جامعه باید در همه حال از مقام شامخ کسانی از گرانمایه‌ترین دارایی خود یعنی جان خود را در طبق اخلاص نهادند و برای سربلندی ایران اسلامی جان باختند تکریم و تجلیل کنند.
علی ربیعی با اشاره به سه راهبرد مهم در فعالیتهای شستا یادآور شد: شستا یک پدیده سیاسی نیست، بلکه یک بنگاه اقتصادی است و باید در حوزه بازار سرمایه، اقتصاد و فضای کسب و کار به فعالیت‌های خود ادامه دهد.
وزیرتعاون کا رو رفاه اجتماعی راهبرد دوم را انتخاب مدیران غیرسیاسی و پاکدست عنوان کرد و با اشاره به اینکه بررسی دیدگاه‌ها و نقطه نظرات در مورد مدیران جدید سازمان تامین اجتماعی و شستا نشان می‌دهد که هیچ نکته‌ای در مورد آنان مطرح نیست افزود: این راهبرد باید در هولدینگ‌های شستا نیز چون غیرسیاسی بودن، پاکدستی، تخصص، دلسوزی، اعتقاد به رهبری و نظام و پایبندی به برنامه‌های دولت مدنظر قرار گیرد.
وی مدیران شستا را به دریافت نظرات مشاوره‌ای و کار‌شناسی دعوت کرد و با تاکید بر اتخاذ تصمیمات تخصصی برای ادامه فعالیت بنگاه‌های اقتصادی یادآور شد: در شستا هیچ صندلی سهم آشنایی نیست و مدیران این مجموعه در انتصابات خود نباید تحت تاثیر هیچ گونه سفارش و توصیه مقام‌های سیاسی قرار گیرند.
وی راهبرد سوم را فعالیت مطابق با قانون برنامه ذکر کرد و افزود: نگاه شستا باید ملی باشد و با یک نگاه توسعه گرا در جهت تعاملات بین المللی گام بردارد و برای خود یک برنامه آرایش و ترکیب سبد سهام تدوین کند.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی توسعه منابع انسانی را از دیگر مولفه‌های مورد تاکید خود در شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی نام برد و افزود: باید این شرکت با نهادهایی نظیر بانک مرکزی، دستگاه‌های اجرایی و بورس تعاملات موثری داشته باشد و در جهت ارتقای سودآوری خود تلاش کند.
وی نظارت جدی بر فعالیت‌های دستگاه‌های وابسته به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی را از برنامه‌های اساسی خود عنوان کرد و مدیران مجموعه را به تلاش بیشتر برای ارایه خدمات به جامعه دعوت کرد.
در این مراسم؛ نوربخش مدیرعامل تامین اجتماعی نیز با مهم دانستن وضعیت منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی و نقش شستا در تامین بخشی از نیازهای این سازمان یادآور شد: راهبردهای شستا در سازمان تعیین می‌شود و از این منظر گردش اطلاعات بین سازمان و شستا بسیار مهم است.
وی تحقق سودهای ناشی از سرمایه گذاری درقالب بودجه‌های سازمان تامین اجتماعی را مهم ارزیابی کرد و اظهار امیدواری نمود؛ با تلاش بیشتر سودهای ناشی از سرمایه گذاری محقق شود.
در این مراسم؛ احمد فیاض بخش مدیرعامل جدید شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با تاکید بر برنامه محوری در ادامه فعالیت‌ها افزود: راهبرد اساسی در تامین اجتماعی بر مبنای منافع جامعه هدف تعیین می‌شود و باید براساس حاکمیت شرکتی، شایسته سالاری، شفافیت اطلاع رسانی، روابط با سرمایه‌گذاران و مسئولیت‌های اجتماعی را محور کار خود قرار دهیم.
وی استفاده از بازار سرمایه را مورد تاکید قرار داد و افزود: حضور در بازار سرمایه علاوه بر شفافیت، موجبات تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی را نیز فراهم می‌سازد و ما باید در مقابل ذی نفعان خود نیز پاسخگو باشیم.
وی تشکیل اتاق‌های فکر، تعیین گروه مشاوران و استفاده از افراد خبره را به منظور تقویت نیروی انسانی از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: استراتژیهای سرمایه گذاری باید بر اساس حرکت به سمت صنایع پربازده و خروج از صنایع کم بازده بازنگری سالانه شود.
فیاض بخش در پایان استفاده از فناوری‌های روز را در شستا مورد تاکید قرار داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز