خبرگزاری کار ایران

یاری محجوب در لغو واگذاری بافت بلوچ/ برای مقابله با طرح‌های ضدکارگری به نماینده‌ی کارگران در خانه ملت نیازمندیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۶۲۷

پرویز ایرندگانی می‌گوید: محجوب کمک کرد که بافت بلوچ به بخش خصوصی واگذار نشود.

پرویز ایرندگانی (فعال کارگری کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر و عضو سابق شورای اسلامی کار این کارخانه) در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با کمک‌های علیرضا محجوب به کارگران این کارخانه گفت: یکی از مهم‌ترین کمک‌های محجوب، در بحث لغو مزایده و واگذاری کارخانه به بخش خصوصی بود.

وی ادامه داد: در ابتدای دهه ۹۰ و بعد از آتش‌سوزی گسترده این کارخانه، قصد داشتند سهام کارخانه را به مزایده بگذارند که با اعتراض کارگران روبرو شد؛ در آن زمان، آقای محجوب در کنار کارگران بافت بلوچ ایستادند و نامه‌نگاری‌های گسترده صورت دادند تا بالاخره مساله مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفت و در سال ۹۳ با دستور مستقیم رهبری، بافت بلوچ از لیست واگذاری‌های اصل ۴۴ خارج شد؛ یادم هست در آن زمان، آقای محجوب خیلی دوندگی کردند و در رساندن صدای کارگران بسیار موثر بودند.

به گفته ایرندگانی، در سال‌های بعدی در بحث راه‌اندازی مجدد کارخانه و تامین نقدینگی نیز علیرضا محجوب در مقام رئیس فراکسیون کارگری مجلس، اقدامات سودمندی انجام دادند و اجازه ندادند تولید در بافت بلوچ متوقف شود.

این فعال کارگری تاکید می‌کند: در تمام این سال‌ها، محجوب حامی کارگران بافت بلوچ بوده است؛ همیشه شنوای دردهای آنان بوده و در مسیر مطالبه‌گری، آن‌ها را یاری رسانده است؛ امروز جای ایشان در مجلس بسیار خالی‌ست و اگر بتوانند به مجلس راه پیدا کنند، به نفع تمام کارگران کشور است.

ایرندگانی در توضیح بیشتر می‌گوید: در بررسی لوایحی که دولت به مجلس تقدیم می‌کند و در بررسی طرح‌های نمایندگان مجلس، وجود یک نماینده کارگری و آشنا به دردهای کارگران بسیار مفید است؛ محجوب از دل جامعه‌ی کارگری بیرون آمده و بیش از هر کسی به مسائل و قوانین کار اشراف دارد؛ اگر ایشان در مجلس باشد، مقابل تجاوزات و تعدیات ضدکارگری ایستادگی خواهد کرد و اجازه نخواهد داد که حقوق کارگران به سادگی به تاراج برود.

او ادامه می‌دهد: بسیاری از نمایندگانی که امروز به نام نماینده ملت به مجلس رفته‌اند، نه شناختی از مسائل کارگران دارند و نه دغدغه‌ی طبقه‌ی کارگر را دارند؛ وجود محجوب در مجلس برای کارگران بسیار واجب است؛ آن‌چنان واجب که باید همه‌ی هم و غم خود را روی این مساله بگذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز