خبرگزاری کار ایران

توضیحات پالایشگاه اصفهان/ اعتراض مربوط به کارگران پیمانکاری رده چندم است و به پالایشگاه ربطی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۱۰۵

روابط عمومی پالایشگاه اصفهان، در ارتباط با یک خبر ایلنا توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روابط عمومی پالایشگاه اصفهان، در پاسخ به یک خبر ایلنا، ضمن بیان اینکه اعتراض صورت‌گرفته مربوط به پیمانکاران رده چندم است و به پالایشگاه ربطی ندارد، به تشریح مطالبی پرداخت.

متن کامل جوابیه‌ی این پالایشگاه به شرح زیر است:

خبرگزاری ایلنا در تاریخ 7 تیرماه سال 1400 خبری با عنوان «اعتراض کارگران پیمانکاری پالایشگاه اصفهان به دیرکرد حقوق/ پالایشگاه: تلفنی پاسخ نمی‌دهیم» منعکس نموده که متاسفانه در پی انتشار این خبر، دیگر پایگاه‌های خبری به نقل از خبرگزاری ایلنا آن را بازنشر نموده‌اند. انتظار می‌رود برابر ماده 23 قانون مطبوعات، در کوتاهترین زمان، متن جوابیه شرکت پالایشگاه نفت اصفهان بر روی خروجی خبرگزاری ایلنا قرار گیرد. بدیهی است حق قانونی شرکت، برای اعتراض نسبت به خبر ناصحیح محفوظ خواهد بود.

خبرگزاری ایلنا در متن مذکور آورده است: «کارگران پیمانکاری پالایشگاه اصفهان نسبت به تاخیر در پرداخت حقوق‌ها معترض هستند» و در پی آن، ادعا می‌کند با پالایشگاه اصفهان تماس گرفته که البته بدون ذکر نام و عنوان شغلی فردی که با او صحبت شده، ادامه می‌دهد که پالایشگاه گفته است «تلفنی پاسخ نمی‌دهیم و نمی‌توانیم اطلاعاتی ارائه دهیم».

در وهله نخست و در پاسخ به این خبرگزاری، شرکت پالایشگاه نفت اصفهان اعلام می‌کند که با پیگیری های روابط عمومی و تماس با خبرگزاری ایلنا، مشخص شد متاسفانه خبرنگار مربوط از اینکه با چه کسی صحبت کرده اطلاعی ندارد؛ بدیهی است این گونه پیگیری کردن یک موضوع از سوی خبرنگار، غیرحرفه‌ای و قابل تامل تلقی می‌شود! چراکه و اقعا جای سوال است چگونه یک خبرنگار با یک شرکت معظم تماس گرفته، اما نام و مسئولیت فردی که با او صحبت کرده را جویا نشده است! در حالی که مبتدی‌ترین خبرنگار نیز می‌داند که برای آ‌گاهی از هر گونه اخبار و اطلاعات غالبا باید از طریق روابط عمومی‌ها  پیگیری نماید.

همچنین شرکت پالایش نفت اصفهان در خصوص خبر اعتراض کارگران پیمانکاری نفت نیز اعلام می‌کند، این اعتراضات مربوط به کارگران پیمانکاران رده‌های سوم و چهارم مشغول کار در پروژه‌های این شرکت است و هیچ گونه ارتباطی با پالایشگاه ندارد. با این وجود خبرگزاری ایلنا (به عمد یا سهوا) در تنظیم تیتر و خبر، بر نام پالایشگاه اصفهان تاکید می‌کند. ضمن اینکه موضوع آن اصلا اعتراض به دیرکرد حقوق نیست.

گفتنی است متاسفانه این نخستین باری نیست که خبرگزاری ایلنا خبر ناصحیح از شرکت پالایش نفت اصفهان درج می‌کند و این نیز قابل پیگیری است. ضمن اینکه یادآور می‌شود در صورت هر گونه ابهام و سوال، خبرنگاران می‌توانند با محوریت روابط عمومی از مسئولین شرکت پاسخ سوالات خود را دریافت کنند. از آن خبرگزاری انتظار می‌رود به منظور تنویر افکار عمومی این مهم به نحو مطلوب اطلاع رسانی گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز