خبرگزاری کار ایران

مرگ یک میلیون کارگر هندی در 50 سال گذشته/ مرگ مزدبگیران برای تخلیه فاضلاب

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۷۲۶

بیش از یک میلیون کارگر هندی شاغل در بخش ارائه خدمات نظافتی و بهداشتی در نیم قرن گذشته، جان باخته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از لیبراستارت، بیش از یک میلیون کارگر هندی که در بخش خدمات نظافتی و بهداشتی مشغول به کار بودند در ۵۰ سال گذشته جان خود را از دست داده‌اند. 

اگرچه تمامی افراد به جهت حفظ جان خود و خانواده‌هایشان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند اما رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای این شاغلان این گروه‌های شغلی امکان‌پذیر نیست. گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد، بسیاری از مرگ و میرها در موج دوم کرونا هند، زمانی که آنها اجساد فوتی‌های کرونایی را در شهرهای مختلف این کشور حمل می‌کردند، اتفاق می‌افتد. 

بیش از ۹۷۳۰ نفر نیز درگیر آثار و تبعات بیماری‌های مزمن و حاد شغلی هستند؛ دلیل این موضوع، جمع‌آوری غیرمکانیزه زباله‌ها و نظافت دستشویی‌های عمومی است که امکان رعایت نکات بهداشتی وجود ندارد. همچنین اتحادیه‌های کارگری هند نوشتند: مرگ بیش از ۶۰۰ کارگر در حین نظافت و تخلیه «سپتیک» (دستگاهی است که فاضلاب واحدهای مسکونی را تصویه می‌کند) گزارش شده است. اگرچه این آمار در دسترس رسانه‌ها و فعالان کارگری قرار دارد اما بسیاری معتقدند حدود ۱۸ تا ۲۰ درصد از حوادث که منجر به مرگ کارگران شده، مخابره نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز