خبرگزاری کار ایران

در نشست کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی مطرح شد؛

تعالی تعاون با همکاری وزارت کار/ مشکلات «سامانه جامعه تعاون» حل شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۵۶۷

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در هفتاد و چهارمین نشست کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی بیان داشت: اعتقاد به همگرایی داریم و مبنا باید همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتاق تعاون ایران باشد و نتیجه این امر بایستی به تعالی تعاون منجر شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اتاق تعاون ایران؛ معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با حضور در هفتاد و چهارمین نشست کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی بیان داشت: اعتقاد به همگرایی داریم و مبنا باید همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتاق تعاون ایران باشد و نتیجه این امر بایستی به تعالی تعاون منجر شود. 

هفتادو چهارمین نشست کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی با حضور مهدی مسکنی معاون امور تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعضای کمیسیون در اتاق تعاون ایران برگزار شد. 

 در این نشست، مهدی مسکنی معاون امور تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با استماع مشکلات تعاونگران در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی بیان داشت: اعتقاد به همگرایی داریم و مبنا باید همکاری باشد و نتیجه این امر بایستی به تعالی تعاون منجر شود. 

وی ادامه داد: اساسا حکمرانی ۴لایه دارد، سیاستگذاری، تصمیم گیری، تسهیل‌گری و عملیات و در کشورهای توسعه یافته هر۴ لایه حتی سیاستگذاری به بخش مردمی واگذار شده است. اما امروز واگذاری عملیات به بخش تعاون به طور کامل انجام نمی‌شود. 

معاون امور تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: باید توجه داشت در شرایط کنونی، مسئله فروش اهمیت بیشتری نسبت به تولید دارد و باید تمرکز بیشتری بر مبحث فروش داخلی، بین المللی و صادرات گذاشته شود. مسکنی با اشاره به اینکه امروزه مردم خروجی کار را می‌بینند خاطر نشان کرد: با حل مشکلات، بخش تعاون را به پله‌های بالاتر می‌بریم. 

در این نشست، رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران، گزارشی از عملکرد این کمیسیون ارائه و جایگاه بخش تعاون در حوزه کشاورزی را تشریح کرد. 

وی گفت: یکپارچگی بخش تعاونی اقتصاد، اجرای قانون بخش تعاون در جهت توانمندسازی تشکلهای تعاونی خواسته اصلی ماست. رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی همچنین با اشاره به مسائل مربوط به صدور مجوز تاسیس تشکل‌های جدید و مسائل و مشکلات سامانه جامعه تعاون برای ثبت تغییرات تعاونی‌ها، اصلاح این مشکلات را خواستار شد. 

تغییرات ثبت تعاونی ها، مشکلات در حوزه دام، خوراک دام، کشت فراسرزمینی، مسائل مربوط به صادرات و تولید پسته وعدم همکاری در بخش تولید، صنعت مرغداری، جوجه ریزی؛ مشکلا ت ارزی و شیلات از مهمترین مسائل مطروحه در این نشست بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز