خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارگران بومی ایستگاه تقویت فشار گاز مظفری دیلم از تعدیل/ مدیرکل اداره کار بوشهر: تعدیل یا اخراج نیروها ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۱۸۱

در روزهای اخیر نگرانی کارگران بومی ایستگاه تقویت فشار گاز دیلم در استان بوشهر از به اجرا درآمدن طرح‌های تعدیل نیروی انسانی شدت یافته است.

براساس اطلاعاتی که به نقل از کارگران انتقال گاز عسلویه در اختیار ایلنا قرار گرفته است، مدیران انتقال گاز بوشهر قصد دارند از شمار کارگران بومی قراردادی‌ که در ایستگاه تقویت فشار گاز مظفری دیلم مشغول به کارند، بکاهند.

ظاهرا طرح تعدیل قرار است در روزها و ماه آینده برای کارگران ایستگاه تقویت فشار گاز مظفری دیلم همزمان با تحویل پروژه به اجرا دربیاید، این در حالیست که این کارگران مدعی‌اند که همکاران آن‌ها در سایر ایستگاه‌های فشار گاز از جمله در استان‌های همدان (منطقه ۲) و خوزستان (منطقه ۱) بعد از اتمام پروژه انتقال گاز مجددا مشغول به کار و تبدیل وضعیت شده‌اند.

به گفته کارگران؛ خط ۶ انتقال گاز از عسلویه به عراق که خط صادرات گاز است، دارای ۷ ایستگاه تقویت فشار است که ۵ ایستگاه‌ در سال ۱۳۹۵ توسط بخش خصوصی ساخته و به بهره‌برداری رسید و هم اینک زمان تحویل ایستگاه‌های باقی مانده از سوی شرکت انتقال گاز ایران است.

ظاهرا، مدیریت انتقال گاز بوشهر تصمیم به تعدیل نیروهای بومی این شهرستان گرفته و قصد دارد نیروی کار جدید جایگزین آنان کند.

کارگران بومی ایستگاه تقویت فشار گاز دیلم با بیان اینکه همواره در طول فعالیت در این پروژه نگران از دست دادن شغلشان بوده‌اند، افزودند: این نگرانی در حالیست که در حال حاضر کار پروژه به اتمام رسیده است. درخواست ما این است وقتی در استان خوزستان و ایلام تمامی کارگران بومی تبدیل وضعیت شده و مجددا به کار گرفته شده‌اند چرا این اتفاق برای ما کارگران بومی ایستگاه گاز مظفری اتفاق نمی‌افتد.

کارگران بومی ایستگاه تقویت فشار گاز مظفری دیلم اظهار داشتند: امیدواریم در این شرایط بحرانی اقتصاد، شغل خود را از دست ندهیم. هرچند مسئولان استانی و شهرستانی در جلسه کمیسیون کارگری وعده کمک داده‌اند اما از آن‌ها عاجزانه درخواست داریم مانع از دست رفتن شغل‌مان شوند.

مصدق کشاورزی (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر) با تایید مشکلات کارگران بومی، در خصوص مشکلات این کارگران به ایلنا گفت: ایستگاه تقویت فشار گاز مظفری دیلم زیر نظر منطقه 10 است که تعدادی از نیروهای آن  باید تبدیل وضعیت و تحویل انتقال گاز استان می‌شدند.

او ادامه داد: کمیسیون کارگری استان بوشهر در این زمینه تشکیل شده و براساس نتایج این نشست، هرگونه تعدیل یا اخراج نیروهای فعلی ممنوع شده است. همچنین باتوجه به اینکه چارت سازمانی این ایستگاه نسبت به دیگر نقاط کشور ضعیف‌تر است، اعلام  شد چارت سازمانی آن‌ها همانند سایر نقاط کشور اعمال شود.

کشاورزی در خصوص روند تصمیم‌گیری درباره تبدیل وضعیت این کارگران گفت: این موضوع کار سازمانی و تکلیف دستگاه مربوطه است درست همانطور که در برخی استان‌های همجوار این اتفاق رخ داده. در این جلسه هم بر تسریع این روند تاکید شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز