خبرگزاری کار ایران

بازگشت به کارِ کارگران معترض پتروشیمی رازی

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۶۷۴

محمد صالحی‌پور باورصاد از بازگشت به کار کارگران پیمانکاری پتروشیمی رازی خبر داد.

محمد صالحی‌پور باورصاد (دبیر اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی بندر امام و ماهشهر) به خبرنگار ایلنا گفت: کارگران پتروشیمی رازی در ماهشهر، روز گذشته به سر کار بازگشتند و مطالبات آن‌ها برآورده شد.

این کارگران چندین روز در اعتراض به‌ عدم پیگیری مطالبات خود، مقابل مجتمع حاضر شده و خواستار رسیدگی به مشکلات خود بودند.

صالحی‌پور در ارتباط با مطالبات این کارگران می‌گوید: مصوبات کمیسیون کارگری استان در پتروشیمی رازی اجرا نمی‌شد و در نتیجه نماینده کارگر این واحد و تعدادی از کارگران پیگیر اجرای این مصوبات بودند که چندین روز پیشتر، از ورود آن‌ها به مجتمع جلوگیری شد. بعد از آن، کلیه کارگران پیمانکاری پتروشیمی خواستار بازگشت به کار همکاران خود شدند که در نهایت، روز گذشته (شانزدهم بهمن ماه) نماینده کارگر و یازده کارگر دیگر به سر کار بازگشتند.

این فعال کارگری افزود: در نبود تشکل‌های مستقل کارگری، کارگران مناطق آزاد و پتروشیمی‌ها، حق مطالبه‌گری و پیگیری حقوق قانونی خود را ندارند؛ اگر اجازه بدهند کارگران تشکل داشته باشند، می‌توانند با رایزنی و پیگیری قانونی، تمام مشکلات موجود را حل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز