خبرگزاری کار ایران

با دستور وزیر کار ظرفیت‌های بین‌المللی مهارت‌آموزی تقویت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۵۰۷

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طبق دستور دکتر «حجت الله عبدالملکی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، باید ظرفیت‌های بین‌المللی برای راهبرد مهارت‌آموزی فراهم و تقویت شود.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حامد فروزان» در چهارمین نشست علمی–تخصصی با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: «دیپلماسی مهارت» یکی از ظرفیت‌های جدید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است که باید جدی گرفته شود. 

وی اضافه کرد: فعالیت در حوزه دیپلماسی مهارت، باعث استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی در داخل کشور می‌شود و می‌توان تجربیات موفق جمهوری اسلامی را در موضوع مهارت آموزی فنی حرفه‌ای به کشورهای دیگر به ویژه منطقه ارائه کرد. 

فروزان افزود: دیپلماسی مهارت در صورتی محقق می‌شود که بتوان از تمامی ظرفیت‌های مراکز دولتی، خصوصی و مربیان فنی و حرفه‌ای به درستی استفاده کرد و تدبیر در این زمینه اقدام بسیار بزرگی است. 

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در دولت سیزدهم رویکرد مهارت‌آموزی بسیار جدی است و این موضوع در سازمان فنی و حرفه‌ای با جدیت پیگیری می‌شود و تاکنون دستاوردهای خوبی داشته است. 

فروزان خاطرنشان کرد: برای تقویت مهارت در کشور ابتدا باید به دنبال ایجاد فرصت‌های بین‌المللی باشیم و در این مسیر باید از ظرفیت‌های سایر معاونت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه استفاده کنیم. 

مدیرکل امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۲۱ هزار مربی فنی و حرفه‌ای، ۵۵۲ هزار مرکز آموزشی دولتی و ۱۱ هزار مؤسسه خصوصی فنی و حرفه‌ای در کشور وجود دارد که باید از ظرفیت‌های آن‌ها به درستی استفاده شود. 

وی یکی از ظرفیت‌های این حوزه را استفاده و پیاده‌سازی الگوی فنی و حرفه‌ای در کشورهای دیگر عنوان کرد. 

فروزان با اشاره به اعزام نیروی کار به سایر کشورها بیان کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اعزام نیروی کار ساده‌ای که در سه سال گذشته از فرصت شغلی برخوردار نبوده‌اند و نیازمند آموزش هستند، تأکید دارد. 

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: دستور کار این است که نیروی کار شناسایی و تحت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تبدیل به نیروی کار نیمه حرفه‌ای شود سپس قابلیت اعزام پیدا کنند. 

وی گفت: باید با تدابیر درست تصویر درستی در حوزه مهارت‌آموزی از جمهوری اسلامی ایران نشان دهیم. 

در ادامه این نشست، «محمد علیشاهی» مسئول گروه بین‌الملل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تعامل و هم افزایی با سازمان‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضروری است. 

وی بر ارتباط و همکاری نزدیک با دفتر امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد و گفت: معرفی فرصت‌های مطالعاتی و آموزشی داخلی و بین‌المللی ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز