خبرگزاری کار ایران

معلمانی که سفره‌ی خالی‌شان را مقابل وزارت آموزش و پرورش پهن کردند/ حقوق ما دو میلیون تومان است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۲۳۸

جمعی از معلمان حق‌التدریسی گفتند: در حالیکه ما دوره‌ی دانشگاه فرهنگیان را گذراندیم و آزمون اصلح را نیز با موفقیت پشت سر گذاشتیم اما هنوز حکم ما نیامده و ظاهرا وزارت آموزش و پرورش زیر بار نمی‌رود که مجوز استخدام گروه سوم را صادر کند.

جمعی از معلمان حق‌التدریسی با خبرنگار ایلنا تماس گرفتند و از تجمع خود مقابل وزارت آموزش و پرورش خبر دادند. امروز (چهارشنبه/ ۴ اسفند) سومین روز اعتراض این معلمان است. 

به گفته‌ی این معلمان؛ در سال ۸۸ طرحی با عنوان «تعیین تکلیف استخدام معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی» به تصویب رسید که بر اساس این طرح معلمان حق التدریسی بعد از گذراندن دوره‌ای در دانشگاه فرهنگیان می‌توانستند به استخدام وزارت آموزش و پرورش دربیایند. 

این معلمان می‌گویند: از آنجا که تعداد معلمان حق‌التدریسی زیاد بود و دانشگاه فرهنگیان ظرفیت پذیرش صد هزار نفر را نداشت در نتیجه قرار شد این معلمان به سه قسمت تقسیم شوند و در سه مرحله وارد دانشگاه فرهنگیان شوند و حکم خود را بگیرند. 

به گفته‌ی معلمان؛ هیچ تفاوتی بین معلمان سه مرحله وجود نداشت. اگرچه عده‌ای از معلمان به دلیل روابطی که داشتند توانستند در مرحله‌ی اول وارد دانشگاه شوند و حکم خود را بگیرند اما مرحله سومی‌ها کسانی بودند که هیچ رابطی نداشتند در نتیجه نوبتشان به آخرین مرحله افتاد. 

این معلمان می‌گویند: در حالیکه ما دوره‌ی دانشگاه فرهنگیان را گذراندیم و آزمون اصلح را نیز با موفقیت پشت سر گذاشتیم اما هنوز حکم ما نیامده و ظاهرا وزارت آموزش و پرورش زیر بار نمی‌رود که مجوز استخدام گروه سوم را صادر کند. 

به گفته‌ی این معلمان؛ معلمان حق‌التدریسی مدارک بالایی دارند و سال‌ها در مناطق دورافتاده درس داده‌اند اما حقوق آن‌ها بین دو تا دو میلیون و پانصد هزارتومان است. 

این معلمان می‌گویند: معلمانِ دو مرحله‌ی قبلی همه حکم گرفته‌اند و انصاف نیست قانون برای عده‌ای اجرا شود و برای عده‌ای دیگر اجرا نشود. 

به گفته‌ی این معلمان؛ مسئولین آموزش و پرورش به آن‌ها قول داده بودند که مشکل این معلمان تا اواخر بهمن حل شود اما تا به امروز هیچ اتفاقی نیفتاده است. 

این معلمان می‌گویند: روز گذشته تصاویری از ما در رسانه‌ها منتشر شد که ما در اعتراض به‌ عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل مقابل وزارت آموزش و پرورش جمع شده‌ایم در حالیکه درخواست ما گرفتنِ حکم‌مان است. 

آن‌ها می‌گویند: حق معلم این نیست که با مدرک فوق لیسانس و حتی دکتری دو میلیون تومان در ماه حقوق بگیرد.

معلمانی که سفره‌ی خالی‌شان را مقابل وزارت آموزش و پرورش پهن کردند/ حقوق ما دو میلیون تومان است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز