خبرگزاری کار ایران

عدم صدور اعتبارنامه‌ی اعضای کانون انجمن‌های صنفی کارگران صنعت گاز بوشهر/ اداره کار: منتظرِ پاسخِ نهادهای نظارتی هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۷۶۰

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگری پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: برای اینکه بتوانیم وحدت رویه‌ای بین انجمن‌های صنفی ایجاد کنیم، اقدام به راه‌اندازیِ نهادی بالادستی تحت عنوان کانون انجمن‌های صنفی کارگران صنعت گاز استان بوشهر کردیم. بیش از سه ماه از برگزاریِ انتخاباتِ این کانون می‌گذرد اما کماکان احکام و اعتبارنامه برای اعضا صادر نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا میرغفاری (رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگری پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی) در اعتراض به‌ عدم صدور اعتبارنامه‌ی اعضای کانون انجمن‌های صنفی کارگران صنعت گاز استان بوشهر، گفت: سال گذشته کارِ تشکیلِ انجمن‌های صنفی پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی به طور کامل تمام شد. این انجمن‌ها در دو محدوده‌ی جغرافیاییِ عسلویه و کنگان هستند و برای اولین بار در مجتمع گاز برای هر پالایشگاه انجمن صنفی ایجاد شد. 

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم وحدت رویه‌ای بین انجمن‌های صنفی ایجاد کنیم، اقدام به راه‌اندازیِ نهادی بالادستی تحت عنوان کانون انجمن‌های صنفی کارگران صنعت گاز استان بوشهر کردیم. انتخابات این کانون در ۱۱ اسفند در داخل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حضور رییس اداره کار برگزار شد که در همان زمان اعضای هیئت مدیره و بازرس کانون مشخص شدند. 

میرغفاری افزود: باتوجه به اینکه بیش از سه ماه از برگزاریِ این انتخابات می‌گذرد اما کماکان احکام و اعتبارنامه برای اعضا صادر نشده تا ما بتوانیم به صورت قانونی مسائل را به صورت یکپارجه پیگیری کنیم. 

میرغفاری در اعتراض به طولانی شدنِ پروسه‌ی صدور اعتبارنامه‌ای اعضا گفت: به نظر نمی‌رسد صدور این اعتبارنامه نیاز به زمان سه چهار ماهه داشته باشد و اداره کار نیز جواب مشخصی در مورد طولانی شدنِ این روند به ما نمی‌دهد و صدور اعتبارنامه و احکام را منوط به تایید نهادهایی خاص می‌کند. 

مصدق کشاورزی (رئیس اداره کار استان بوشهر) در خصوص علتِ‌عدم صدور اعتبارنامه‌ی اعضای بعد از گذشت چهار ماه به ایلنا گفت: بعد از بیست و اندی سال در عسلویه ما نسبت به راه‌اندازیِ انجمنِ صنفی اقدام کردیم. در مورد اعتبارنامه‌ی کانون نیز فرآیند کار در حال طی شدن است و مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد. 

وی افزود: مدارکی که برای بررسی و ارسال به نهادهای نظارتی نیاز بود، بعد از پایانِ تعطیلاتِ عید به طور کامل در اختیار ما قرار گرفت و ما بعد از آن استعلام زده‌ایم. این فرآیند درحال طی شدن است و ما بعد از دریافت استعلامات از نهادهای نظارتی حکم اعضا را صادر خواهیم کرد. 

کشاورزی گفت: ما از ابتدا موافقِ ایجاد انجمن‌های صنفی بودیم، پیشنهاد ایجاد کانون را هم خودمان دادیم. اگر قرار بود مخالفتی با صدور اعتبارنامه داشته باشیم باید از ابتدا با تشکیل انجمن‌ها و کانون مخالفت می‌کردیم. 

رئیس اداره کار استان بوشهر تاکید کرد: ما منتظریم این فرایند طی شود که البته خارج از سازمان است. انشاالله بعد از اعلام نتایج بلافاصله احکام را صادر خواهیم کرد. 

گفتنی است؛ طبق ماده ۱۴ آیین‌نامه چگونگی تشکیل، حدود وظایف و اختیارات و چگونگی عملکرد انجمن‌های صنفی و کانون‌های مربوط «وزارت کار و امور اجتماعی پس از دریافت مدارک یاد شده در ماده (۱۳) در صورت احراز صحت برگزاری مجامع عمومی عادی یا فوق‌العاده، تکمیل و صحت مدارک، ظرف یک ماه نسبت به ثبت و صدور گواهینامه و آگهی انجام انتخابات و انتشار آن در روزنامه رسمی کشور و یکی از روزنامه‌های کثیر الانتشار به هزینه تشکیل ذیربط اقدام خواهد نمود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز