خبرگزاری کار ایران

مکزیک به کنوانسیون منع خشونت و آزارگری در محیط کار سازمان جهانی کار پیوست

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۱۷۱

مکزیک نوزدهمین کشور عضو ILO است که کنوانسیون شماره ۱۹۰ را تصویب کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه خبری آی. ال. او، مکزیک سند کنوانسیون منع خشونت و آزار و اذیت فیزیکی، روانی و جنسی سازمان جهانی کار (موسوم به کنوانسیون شماره ۱۹۰) را طی فرآیندی تصویب و هفته گذشته در مراسمی با حضور نماینده سازمان جهانی کار در مقر این نهاد بین المللی تودیع کرد. 

مکزیک؛ نوزدهمین کشور عضو ILO است که کنوانسیون شماره ۱۹۰ را تصویب کرده و هفتمین کشور در آمریکای لاتین و کارائیب محسوب می‌شود که به این کنوانسیون پیوسته است. 

در جهان حدود ۲۰۰ کشور عضو سازمان ملل بوده و جملگی در سازمان جهانی کار حضور دارند اما در بین این کشورها تنها ۱۰درصد (۲۰ کشور) به کنوانسیون منع آزار فیزیکی، روانی و جنسی در محل کار علیه کارگران پیوسته‌اند. 

کنوانسیون شماره ۱۹۰ اولین معاهده بین المللی است که به خشونت و آزار و اذیت در دنیای کار پرداخته است. این کنوانسیون همراه با توصیه‌نامه شماره ۲۰۶ سازمان جهانی کار، چارچوبی مشترک برای اقدام و فرصتی منحصر به فرد برای ایجاد آینده کاری مبتنی بر کرامت و احترام فراهم می‌کند و حق همه مردم را برای داشتن دنیای کار عاری از خشونت و آزار و اذیت اثبات می‌کند. 

این ابزارها کلید تحقق اهداف تعیین شده در اعلامیه صدمین سالگرد سازمان بین المللی کار، مصوب ۲۰۱۹، برای آینده بازار کار خواهند بود که به وضوح متعهد به انجام کار در جهانی عاری از خشونت و آزار است. 

مارتا دلگادو، معاون وزیر امور خارجه مکزیک در امور چندجانبه و حقوق بشر وزارت امور خارجه مکزیک، با سپردن مصوبه کنوانسیون منع خشونت و آزار و اذیت فیزیکی، روانی و جنسی سازمان جهانی کار به دبیرخانه این سازمان در ژنو، اذعان داشت که تصویب کنوانسیون توسط مکزیک به منزله قبول این حقیقت است که خشونت و آزار و اذیت تأثیر عمیقی بر جامعه کار دارد. این نوع از خشونت با تاثیر بر سلامت جسمی و روحی افراد، محیط کار را ناامن و بهره‌وری را کاهش می‌دهد و عواقب بدی هم برای خانواده و جامعه دارد.

وی تاکید کرد: «کنوانسیون شماره ۱۹۰ یک چارچوب جهانی بی‌سابقه است که چشم‌انداز و ابزارهای لازم برای کاهش و از بین بردن خشونتی که بر بسیاری از کارگران روا می‌شود را ارائه می‌کند.»

علاوه بر این، دلگادو گفت: «خشونت نقض آشکار حقوق بشر است و تحت هیچ شرایطی قابل تحمل یا مجاز نیست. ما می‌دانیم که خشونت و تبعیض، از جمله خشونت مبتنی بر جنسیت، چالش‌هایی در کشور من و اطراف آن است. حضور امروز ما در اینجا فراخوانی برای همه برای حذف این گونه اقدامات است.» 

مارتا الیزابت نیوتن (معاون مدیرکل سیاستگذاری ILO) به نمایندگی از مدیرکل سازمان جهانی کار، در زمان دریافت اسناد تصویب این کنوانسیون در مجلس مکزیک، یادآور شد: «کنوانسیون شماره ۱۹۰، همراه با توصیه نامه شماره ۲۰۶ چارچوبی برای اقدام برای ساختن آینده شغلی افراد مبتنی بر عزت و احترام فراهم می‌کند و نشان می‌دهد که برای کارگران نیز ریشه‌کنی خشونت و آزار و اذیت مبتنی بر جنسیت دارای اهمیت ویژه است.» 

تصویب کنوانسیون شماره ۱۹۰ توسط مجلس سنای جمهوری مکزیک به اتفاق آرا نشان دهنده اراده قوی دولت برای احترام، ترویج و تضمین برخورداری از حق همه افراد برای داشتن دنیای کار عاری از خشونت و آزار و اذیت و همچنین ترویج کار شایسته برای همه است. 

 سازمان جهانی کار امیدوار است که تصویب کنوانسیون شماره ۱۹۰ در کشورهای مختلف و ترویج آن به تلاش‌های گسترده‌ای که کشورها در حال حاضر برای ریشه‌کن کردن خشونت و آزار و اذیت (از جمله خشونت و آزار جنسیتی) در بازار کار انجام می‌دهند، یاری برساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز